Szellemek
Bali lakói hiszik, minden dologban szellem lakozik, akinek áldozatot kell bemutatni. A szellemekkel lehet kommunikálni, és az adományokkal ki lehet engesztelni, és kérni, hogy szerencsét hozzon a tárgy birtokosának.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
Bali lakói hiszik, minden dologban szellem lakozik, akinek áldozatot kell bemutatni. A szellemekkel lehet kommunikálni, és az adományokkal ki lehet engesztelni, és kérni, hogy szerencsét hozzon a tárgy birtokosának.
Jáván van a világ déli félgömbi legnagyobb buddhista építménye a templomegyüttese. Eredendően egy teraszosan kiépített, 35 magas sztúpa, vagyis síremlék, amit Kr. sz. 760–830 között építettek. A világörökség részeként nemcsak zarándokhely, hanem lenyűgöző turistalátványosság is.
A népesség- és településföldrajz a gimnáziumi földrajzórákon szerencsés esetben annak a terepe, hogy a világ népességéről és lakóhelyeiről szóló releváns kérdéseket feltehessük és megvitathassuk.
Az MTA–SZTE Földrajzoktatási és -tanulási Kutatócsoport célja egy tanuló-, tevékenység- és problémaközpontú eszköztár kialakítása a magyarországi földrajzoktatás módszertani megújításának elősegítésére. Az írás olyan feladatlapokat mutat be, amelyek egy-egy jellegzetes magyar régió, táj földrajzi sajátosságaira, folyamataira, problémáira koncentrálnak.
A khatot 1000–3000 m tengerszint feletti magasságban termesztik Jemenben, sokszor a kávéültetvények helyén, mert a egész évben biztosít bevételt, és ötször nagyobb bevételhez jutnak, mintha más növényt termesztenének.
A balinéz tánc – Indonézia Elhelyezkedés Földrajzi leírás A kecsak táncot kísérő kórus azokból a balinéz hagyományos kórusokból alakult ki, amelyek a révületbe kerülő szertartásokat
Emeletes házakkal körülvett, zárt udvarban helyezkedik el Fez egyik különleges látnivalója. A kis üzleteken keresztül megközelíthető tradícionális tímárnegyed látványa káprázatos, ámde a tevékenység roppant egészségtelen.
A nepáli Bagmati partján sorakoznak azok a kőpadok, ahol a halottak testének elégetése során a lelkük kiszabadul, hogy utána újra testet tudjon ölteni a hinduk hite szerint. A léleknek a halál után 12 óra elteltével kell felszállnia az ég felé.
A pályázatírás és a vállalkozások világában szükséges társadalmi képességek fejlesztéséhez is hozzájárulhat a földrajztanítás változatos feladatokkal. Az írás ehhez hoz négy feladatpéldát.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!