Aktivitásra ösztönző programok a fenntarthatóságra nevelésben
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/04/2_abra_nyitounnepseg_VJ-masolat-1024x768.jpg)
A környezetünkben szaporodó jelek figyelmeztetnek, nincs sok időnk bolygónk élhető helyként való megőrizésére. Ezért egyre fontosabbá válnak azok az ismeretek és kompetenciák, amelyek segítik a környezet jövője szempontjából is elfogadható döntések meghozatalát, amiben segíthetnek a bemutatott programok, lehetőségek.
Fenntarthatóság – új tantárgy a középiskolában
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Zold_Fold.png)
A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány támogatásával 2020-ban kezdődött meg a fenntarthatóságra nevelés tantárgyi kereteinek a kidolgozása annak érdekében, hogy a köznevelés teljes vertikumára kidolgozzon egy programot, amely segíti a hatékony környezeti nevelés megvalósulását.
A bányászati és ipari tevékenységek környezetkárosító hatásaihoz köthető fogalmak ismeretének vizsgálata tanító szakos hallgatók körében
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/brown-coal-4294657_1280-1024x682.jpeg)
Az írás bemutatja a kutatást, amely azon fogalmak ismeretét vizsgálta, amelyek a 2012-es NAT szerint a földrajz tantárgy tartalmában, a tankönyvekben és a tanórákon megjelenhettek a bányászati és ipari tevékenységek környezetkárosító hatásai vonatkozásában. A kutatásból kiderül, hogy a téma kis súllyal szerepel a földrajzoktatásban.