Egy turisztikai kampány tanórai feldolgozása
Az írás bemutat egy turisztikai kampányhoz kötődő források segítségével összerakható földrajzórát Magyarország földrajzának tanításához.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
Az írás bemutat egy turisztikai kampányhoz kötődő források segítségével összerakható földrajzórát Magyarország földrajzának tanításához.
Az alábbi óraleírásban a tanulási-tanítási folyamat a tanulók közötti együttműködésekre épül, a diákok egész órán át team-munkában dolgoznak, összehangoltan, munkamegosztásban, egymás eredményeit felhasználva oldják meg a magashegységekkel kapcsolatos feladatokat.
Az írás az online tárlatvezetés módszerét mutatja be, amely során a tanulók aktívan tanulva dolgozzák fel a latin-amerikai banánköztársaságok földrajzi jellemzőit.
Sportrajongó földrajztanárként egyértelmű, hogy a nagyobb nemzetközi sportrendezvényeket és azok földrajzi, társadalmi, gazdasági és kulturális vonatkozásait fel kell – és fel is érdemes – dolgozni a tanítási órák keretein belül.
A földrajztanítás során nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyermekeket az élet több területén is használható tudással és képességgel vértezzük fel. Az intellektuális kompetencia elsajátítását segítik elő az alábbi feladatok.
Digitális Pedagógus Díjat kapott a gödöllői Török Ignác Gimnázium földrajztanára, Guba András.
Egy geomodellekre alapuló óra segíti a fogalommegértést és annak alkalmazását, szelekcióját, illetve az összefüggések, kapcsolatok felismerését, rendszerben történő kezelését, és természetesen a tanulók tudásszerzési hatékonyságát.
A média jól használható a mindennapi tanítás-tanulási folyamatban, alternatívát nyújthat a jelenlegi többnyire frontális oktatással szemben, hiszen a diákok igénylik az ilyen típusú tevékenységeket.
Egy stratégiai tervezést igénylő feladatot mutatunk be a Milyen következményekkel jár az, ha „nem vagyunk bejelentve?” problémafelvetéssel kapcsolatban, ami tartalmilag és módszertanilag is átível az egész témakör feldolgozásán.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!