Egy “emberkísérlet” és ami mögötte van
Az írás azt mutatja be, hogyan lehet a digitális távoktatással kapcsolatos tanári célokat és meggyőződéseket összhangba hozni a tanulók igényeivel és lehetőségeivel a földrajztanítás-tanulás kereteiben.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
Az írás azt mutatja be, hogyan lehet a digitális távoktatással kapcsolatos tanári célokat és meggyőződéseket összhangba hozni a tanulók igényeivel és lehetőségeivel a földrajztanítás-tanulás kereteiben.
Szerkesztői megjegyzés: A Garázsföldrajz karantén idején című írás 2020. június 28-án jelent meg oldalunkon (link). Ennek értelmében először az 5. osztályosok számára készített négy tanítási
Ebben az írásban az óceánok és a tengerek problémáinak egy lehetséges feldolgozási módját mutatjuk be egy saját fejlesztésű online társasjáték példáján keresztül.
A bemutatott feladatterv arra mutat egy példát, hogyan lehet tanítani a földtörténeti kormeghatározás témát úgy, hogy a tanulók közösen gondolkodva és a poszter bemutatásakor egymást tanítva, könnyedén sajátítsák el a módszereket, miközben jártasságot szereznek a kutatásalapú tanulásban, a kollaboratív munkában.
Erta Ale egy a ma is folyamatosan működő vulkánok között, ami a lávataváról híres. Itt érzékelhetjük, hogy óriási erők működnek a lábunk alatt, és utat nyitnak a kőzetolvadékoknak a felszínre.
A koronavírus által előidézett helyzet életre hívta a digitalizált oktatást. Napokon belül el kellett dönteni, hogy melyik felületet válasszuk a kapcsolattartásra a tanulókkal, hogy mely
Egy olyan épületet nézünk meg, amelyet a berberek emeltek élelmiszereik raktározására, hiszen ezen a Szahara peremén lévő, már alig termékeny területen élet-halál kérdése volt a termények biztos tárolása.
Az etiópiai Danakil-mélyföldön van a Föld jelenleg ismert legsósabb vizű tava, aminek medencéje a Vörös-tengertől gátolódott el egy vulkánkitörés következtében. A bepárlódó só bányászata és elszállítása keserves munka.
A kambodzsai Tonlé Sap Délkelet-Ázsia legnagyobb tava, ami összeköttetésben áll a a Mekonggal. Az itt élő emberek a vízen, a vízzel együtt élik mindennapjaikat.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!