
Adománygyűjtők
A világörökségi listán szereplő laoszi Luang Prabang buddhista kolostor szerzetesei reggelente szertartásosan élelmiszeradományt gyűjtenek a helyi lakosságtól, ami turistalátványossággá vált.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
A világörökségi listán szereplő laoszi Luang Prabang buddhista kolostor szerzetesei reggelente szertartásosan élelmiszeradományt gyűjtenek a helyi lakosságtól, ami turistalátványossággá vált.
Srí Lanka egyik emblematikus látnivalója a környező síkságból 180 méterrel kiemelkedő Szigirija gránitszigethegy, amelynek a tetejére királyi várat építettek az 5. században.
A thaiföldi Khao Luang cseppkőbarlang kiépített a turistaforgalom számára. Különlegessége a formagazdagság mellett a természetes megvilágítottsága.
Az írás egy olyan projektet mutat be, amelyet a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum tananyagfejlesztése során a 2020/2021. tanévben dolgoztak ki a 9. osztályos komplex természettudomány tantárgy keretein belül a Naprendszer felépítésével kapcsolatban.
Földünk harmadik leghosszabb folyójának legismertebb szűkületében építettek meg egy évtized alatt a Három-szurdok-gátat hatalmas felszínátalakítási munkálatok során, amely sok célt szolgál.
Az írás arra ad konkrétan kidolgozott óratervet, hogy hogyan dolgozható fel a világ demográfiai problémái téma online eszközökkel élményszerűen és fejlesztő hatással.
Jelen helyzetfelmérés jó kiindulási pontja lehet az átgondolt fejlesztésnek. A kutatás abban nyújthat segítséget, hogy a matematikai és gondolkodási kompetenciát felépítő komponenseket jobban átlássuk és ezáltal a fejlesztési folyamat még tudatosabb legyen.
A tanárképzés rendszeréről, a szakosodás rendjéről és a tanárszakok jegyzékéről szóló kormányrendeletek 2021 őszén jelentek meg. Ezekben rögzítették a különböző típusú tanárképzések időtartamát, kreditkereteit és tanári szakképzettség elemeit, valamint közzétették a tanári és szaktanári mesterképzési szakok jegyzékét.
A kaucsukfából nyert tejnedvet már az indiánok is ismerték, ők adták neki a ca-huchu nevet, ami azt jelenti: könnyezőfa. Azonban e fának a kicsurgó tejnedve felforgatta az egész világ iparát és kereskedelmét a 19. században. A cikkben egy thaiföldi kaucsukültetvényen nézünk körbe.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!