
Menedék a szavannán
A szenegáli Bandia Vadrezervátum tulajdonképpen egy szavannai állatpark. A park zárt rendszer, az állatok egy részét Szenegál távolabbi szavannaterületeiről telepítették, vagy inkább menekítették ide.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
A szenegáli Bandia Vadrezervátum tulajdonképpen egy szavannai állatpark. A park zárt rendszer, az állatok egy részét Szenegál távolabbi szavannaterületeiről telepítették, vagy inkább menekítették ide.
Tollas Kígyót, az eső és a víz istenét tisztelő nép alakította ki a Mexikói-völgy vallási központját, Tehotihuacant, amelynek területe ma piramisok titkait őrző romváros.
A Four Corners olyan pont az USA-ban, ahol egyszerre négy állam területén állhatunk. Nem messze innen a turisták a Chelly-kanyon fantasztikus sziklaalakzataiban és vörös színekben gyönyörködhetnek.
Azerbajdzsán fővárosát mutatja be az írás. Baku leginkább olajvárosként ismert, noha ennél sokkal érdekesebb. Az ipari öv és a modern épületekből álló városgyűrű izgalmas iszlám óvárost zár közre.
Az empátia, a tolerancia és a sokféleség tisztelete egyre fontosabbá válnak. Ezért kulcsfontosságú, hogy az oktatásban hangsúlya legyen az érzékenyítésnek. A bemutatott projekt célja a tanulók cselekvőképességének és cselekvési hajlandóságának fejlesztése, aminek koncepcióját és földrajzi tananyagait tárja elénk ez az írás.
Okostankönyvekhez okostérkép kell! Az írás bemutatja az újfejlesztésű interaktív földrajzi atlaszt, amely hatalmas adatmennyiséggel és látványos szemléltetéssel kiegészíti az új papíralapú középiskolai földrajzi atlasz és az okostankönyvek információbázisát.
A múzeumi szabadulószoba foglalkozások élményt adó játszva tanulással megkedveltethetik a diákokkal a földrajztudományt, ezen keresztül megszerettethetik a múzeumokat mint kulturális intézményeket, és segíthetik a pedagógusok munkáját is.
Egy középiskolásoknak készített témanap tervét adjuk közre, amely tevékenykedtető földrajzi feladatok megoldás során állíthat emléket hazánk Európai Unióhoz való csatlakozási évfordulójának.
Megjelent az új középiskolai földrajzi atlasz, amely a 2020-as Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek földrajzi tartalmi, fejlesztési és szakmódszertani követelményeihez igazodik.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!