Módszertani műhely

Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.

Taníts érdekesen érdekeset!

Igazgyöngy

A vietnámi halászok több ezer éve ismerik az igazgyöngyöt. A Ha Long-öböl térségében sok közösség jött létre, amelyeket az igazgyöngy típusa alapján neveztek el egykor. Az írt a mai gyöngytenyésztést mutatja be.

Taníts érdekesen érdekeset!

Banán

A banán őshazája Délkelet-Ázsia trópusi vidékei, ahol a kiirtott erdők helyén ültetvényeken termesztik. A fává növő lágyszárú növénynek nálunk a termése ismert, de különböző részeit sokféle célra használják világszerte.

Taníts érdekesen érdekeset!

Istenek itala 

Az írás bemutatja, hogyan lesz az esőerdei növény magjából a kakaó ital és csokoládé alapanyaga.

Taníts érdekesen érdekeset!

Guanófészekben

Dél-Afrika homokos partjait szamárpingvinek népesítik be, mert a hideg és a meleg tengeráramlás találkozása nagy halbőséget ad számukra.

Módszertani műhely

A Google Earth közoktatásbeli használatának néhány lehetősége a szakirodalom tükrében

Az írás áttekintést ad a Google Earth oktatási célú használatáról készült tanulmányokból, majd azt vizsgája, hogy a tantervi követelmények és a technikai lehetőségek alapján ezekből mi valósítható meg a magyar köznevelésben a szakmódszertani ajánlások és a 21. századi kompetenciák fejlesztési elvei figyelembe vételével.

Módszertani műhely

Versenyfelkészítés mint tantárgy – tapasztalatok egy magániskolából

Mitől sikeresek a magyar diákok a nemzetközi földrajzi megmérettetéseken? A tanulmány bemutatja a középiskolai tehetséggondozás egy sajátos szegmensét, a Nemzetközi Földrajzi Olimpiára történő versenyfelkészítés rendszerét egy alapítványi intézményben.