
Igazgyöngy
A vietnámi halászok több ezer éve ismerik az igazgyöngyöt. A Ha Long-öböl térségében sok közösség jött létre, amelyeket az igazgyöngy típusa alapján neveztek el egykor. Az írt a mai gyöngytenyésztést mutatja be.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
A vietnámi halászok több ezer éve ismerik az igazgyöngyöt. A Ha Long-öböl térségében sok közösség jött létre, amelyeket az igazgyöngy típusa alapján neveztek el egykor. Az írt a mai gyöngytenyésztést mutatja be.
A banán őshazája Délkelet-Ázsia trópusi vidékei, ahol a kiirtott erdők helyén ültetvényeken termesztik. A fává növő lágyszárú növénynek nálunk a termése ismert, de különböző részeit sokféle célra használják világszerte.
Az írás bemutatja, hogyan lesz az esőerdei növény magjából a kakaó ital és csokoládé alapanyaga.
A tantermen kívüli természettudományos tárgyak tanulása egy fenntarthatóbb jövő érdekében c. projekt célja a fiatalok érdeklődésének fokozása a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudományok és a matematika iránt, aminek törekvéseit és tapasztalatait mutatja be röviden az írás.
Dél-Afrika homokos partjait szamárpingvinek népesítik be, mert a hideg és a meleg tengeráramlás találkozása nagy halbőséget ad számukra.
Az írás egy 2023-ban végzett kis kutatást mutat be, amely a földrajztanítás-tanulás szemszögéből vizsgálja a kérdést, hogy hogyan lehet hagyományainkat, kultúránkat, nemzetünk értékeit a felgyorsult modern világban is megismertetni és megszerettetni a fiatalokkal.
A Nemzeti Köznevelési Portálon december óta elérhetők a magyarországi nagytájakat bemutató oktatódalos videóklipek.
Az írás áttekintést ad a Google Earth oktatási célú használatáról készült tanulmányokból, majd azt vizsgája, hogy a tantervi követelmények és a technikai lehetőségek alapján ezekből mi valósítható meg a magyar köznevelésben a szakmódszertani ajánlások és a 21. századi kompetenciák fejlesztési elvei figyelembe vételével.
Mitől sikeresek a magyar diákok a nemzetközi földrajzi megmérettetéseken? A tanulmány bemutatja a középiskolai tehetséggondozás egy sajátos szegmensét, a Nemzetközi Földrajzi Olimpiára történő versenyfelkészítés rendszerét egy alapítványi intézményben.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!