
Garázsföldrajz karantén idején – 8. osztály
Minisorozatunk negyedik részében a 8. osztályos földrajzi tananyagból válogattunk, és teszünk közzé négy tananyagot, amelyek a távolléti oktatás során születtek.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
Minisorozatunk negyedik részében a 8. osztályos földrajzi tananyagból válogattunk, és teszünk közzé négy tananyagot, amelyek a távolléti oktatás során születtek.
Indiában járva gyakran figyelhetünk meg kisgyerekeket, asszonyokat, amint kosárral a kezükben sétálnak a városok utcáin vagy a tehéncsordák nyomában vidéken. Tehéntrágyát gyűjtenek a fűtéshez vagy éppen a főzéshez. Az írásból megtudjuk, hogy miért teszik ezt.
Az írás bemutat 3 pályaorientációt fejlesztő drámapedagógiai módszert mint életszerű és játékos tanulási formát, amely során a diákok valamilyen keretrendszerben a feldolgozandó tananyag részeseivé válnak, aktívan használják a rendelkezésre álló információkat egy cél tartalmi elérése érdekében.
Az üzbegisztáni Buharában környezete fölé magasodik a Nagy minaret, a téglából épült hatalmas torony. Vallási jelentőségén túl fontos tájékozódási pont, de hadászati mefigyelőtoronyként is használták.
Minisorozatunk harmadik részében a 7. osztályos földrajzi tananyagból válogattunk, és teszünk közzé négy tananyagot, amelyek a távolléti oktatás során születtek.
Az etiópiai Simien-hegységben és tágabb környezetének füves területein élnek a dzseládapáviánok. A nemzeti park területén a turisták is tanulmányozhatják érdekes közösségi életmódjukat.
A pályaorientációt segítő földrajzi feladattár egyes feladatai a tananyagrendszerbe illeszkedő aktuális témákon keresztül fejleszthetők a pályaorientációs tartalmak és azokon keresztül egyes kompetenciaterületek is.
Minisorozatunk második részében a 6. osztályos földrajzi tananyagból válogattunk, és teszünk közzé négy tananyagot, amelyek a távolléti oktatás során születtek.
A jávai Ijen vulkán kaldérájában felépült vulkáni kúp mély kráterében türkiz színű krátertó csillog nappal a napfényben, sárga füstöt ereget, és éjszaka kár lánggal ég a kén.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!