
Zöld Föld program – Tantárgy, szemlélet és életmód
Sokszor felmerül a kérdés: kell-e egyáltalán a fenntarthatóságot tanítani az iskolákban? Kell-e egy újabb tantárgy az amúgy is túlterhelt tanulóknak (és pedagógusoknak)? A válasz egyértelműen igen!
A „Kitekintő” rovat célja, hogy felhívja a figyelmet a földrajzoktatást érintő hírekre, eseményekre, szaktudományi és szakmódszertani újdonságokra. Bemutat érdeklődésre számot tartó hazai és külföldi kiadványokat, tanulmányokat, tájékoztatást ad a földrajztanításhoz kapcsolódóan a tanárok, esetenként a tanulók számára is érdekes rendezvényekről, programokról. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hírt ad a földrajzoktatást érintő tantervi változásokról és az azokból adódó új oktatási és képzési feladatokról.
Sokszor felmerül a kérdés: kell-e egyáltalán a fenntarthatóságot tanítani az iskolákban? Kell-e egy újabb tantárgy az amúgy is túlterhelt tanulóknak (és pedagógusoknak)? A válasz egyértelműen igen!
A környezetünkben szaporodó jelek figyelmeztetnek, nincs sok időnk bolygónk élhető helyként való megőrizésére. Ezért egyre fontosabbá válnak azok az ismeretek és kompetenciák, amelyek segítik a környezet jövője szempontjából is elfogadható döntések meghozatalát, amiben segíthetnek a bemutatott programok, lehetőségek.
Az írás bemutatja a természetiskolát, mint a korábbi erdei iskola létesítmények és az azokhoz kapcsolódó programszolgáltatások lényegét. Élő példáját adja a Bükki Nemzeti Park Igazgatóságnál folyó környezeti nevelései gyakorlatnak.
A tanároknak hatékonyan kell formálniuk, irányítaniuk a tanítási-tanulási folyamatokat együttműködve a tanulókkal, amihez a korábbinál jóval nagyobb hangsúlyt kell kapnia a hatékony tanulási környezetnek, a tanulóközpontú szemléletnek, biztosítani kell a tanulók aktív tanulási tevékenységét.
A Tisza-tavi Ökocentrum épületébe belépve az első kérdés, hogy hova menjünk, hiszen 3D-s mozival, az egyes szintek különböző időszaki és állandó kiállításaival, játszószobával, kilátóterasszal várják az érdeklődőket.
A hatékony környezeti nevelés feltételezi, hogy a tanítványok ténylegesen részt vesznek a környezeti közügyek megoldásában, beleértve a családban való szerepvállalástól az iskolán, a lakókörnyezeten, a településen keresztül a nemzeti, majd nemzetközi természet- és környezetvédő mozgalmakban való részvételig.
Január–február A január-februári nevezetes napok bemutatásával a tavaly elkezdett sorozatunk végére értünk. Az elmúlt év során arra törekedtünk, hogy bemutassuk azokat a különleges napokat, amelyek
A Somogyvámos Krisna-völgy napjainkra Európa legnagyobb és legszervezettebb ökotelepülésévé és Krisna tudatú közösségévé vált. Az itt élők célja, hogy megismertessék az emberekkel az ősi indiai kultúra és vallás értékeit, illetve bemutassák az ezen a kultúrán alapuló természetes gazdálkodást és életmódot.
Ha az év utolsó két hónapjában talán kevesebb is a földrajzhoz kapcsolódó ünnepnap, azért így is van lehetőség néhány kisebb tanórai megemlékezésre.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!