Földrajzi vándorkiállítás
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Kepernyofoto-2024-07-02-13.28.23-1024x684.png)
A Magyar Földrajzi Társaság országjáró földrajzi poszterkiállítást szervez, amelynek célja az ismeretterjesztés, a földrajz és a honismeret népszerűsítése és az érdeklődők bevonása a társaság megújuló tevékenységébe.
A térképek szerepéről a 150 éves Magyar Földrajzi Társaság megalakulásában és mai tevékenységében
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Atlasz-1024x601.png)
Az iskolában tanultak erősen befolyásolják a térbeli ismereteket. A globalizáció erősödése egyre több gyakorlati munkafeladat ellátásában is igényelni fogja a földrajzi és azon belül a térképészeti ismereteket.
Gondolatok a Magyar Földrajzi Társaság feladatairól a másfél évszázados évforduló kapcsán
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Kepernyofoto-2024-05-05-16.32.40.png)
A jövő szempontjából mindennél fontosabb, hogy a közös célok szem előtt tartásával túltegyük magunkat a gondokon és még sok-sok évtizedre biztosítsuk a földrajztudomány érdekében a patinás, ugyan eléggé válságos helyzetbe jutott, de megújulásra képes Magyar Földrajzi Társaság fennmaradását.
Másfélszáz éves szemléletváltozások a Magyar Földrajzi Társaságban
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Szabo_Kiemelt-1024x614.png)
Az 1872-ben alakult Magyar Földrajzi Társaság az elmúlt 150 évben eredeti céljai szerint működött. Az első 25 évben a földrajzi felfedezések bemutatása került a középpontba. A századfordulóra a földrajzi kutatások lebonyolítása és koordinálása került előtérbe. Az I. háború után az egyik fő tevékenysége a földrajz tantárgy közoktatásban betöltött szerepének támogatása.
Földrajztanárok továbbképzése Győr-Moson-Sopron megyében
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/2_abra-2-1024x726.jpeg)
Az írással egy példát szeretnénk bemutatni arról, hogy hogyan támogatta a Magyar Földrajzi Társaság Kisalföldi Osztálya a megyei pedagógiai intézettel és a TIT helyi szervezetével együttműködve a földrajztanárok munkáját az utóbbi 50 évben.
Földrajz, én ezért szeretlek!
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/06/Kepernyofoto-2024-06-09-11.25.26.png)
A Magyar Földrajzi Társaság által meghirdetett pályázat eredményei A Magyar Földrajzi Társaság Oktatásmódszertani Szakosztálya (korábban Didaktikai Osztály) idén ünnepli fennállásának 100. évfordulóját. Ehhez kapcsolódóan Földrajz, én ezért szeretlek! címmel pályázatot hirdetett földrajztanároknak, földrajztanárszakos hallgatóknak, geográfus hallgatóknak. A pályázatra három kategóriában összesen 53 pályamű érkezett. A Föld Napján, 2021. április 22-én hirdették ki a pályázat eredményeit. Az eredményhirdetés megtekinthető az […]
Digitális földrajztanári életutak
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Digi.png)
A Magyar Földrajzi Társaság Földrajztanári Szakosztálya második alkalommal képviselhette magát az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán Digitális Tér 2019 címmel megrendezett tanári konferencián.
Az egylettől a szakosztályig – A földrajztanárok szakmai szervezeteinek tevékenysége
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/06/3_abra-1024x714.jpg)
A rendszerváltás kínálta új lehetőségeket kihasználva az 1990-es években sorra jöttek létre a tanári szakmai szervezetek. Ezek a tömörülések lehetőséget adtak a tanárok szakmai érdeklődésének megfelelő témák, pl. az új tanterv bevezetéséből adódó kérdések megbeszélésére, valamint szakmódszertani eszmecserékre.
A földrajz helyzete tanterveinkben: múlt, jelen, jövő
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Probald_kiemelt.png)
Tekintsünk felkészülten és kezdeményezőn – divatos szóval proaktívan – az új NAT körül várható viták elé! Itt nem szűk szakmai érdekek képviseletéről, hanem nemzeti közműveltségünk fontos elemének jövőjéről van szó. Érveink bőséggel vannak. Emeljük hát föl szavunkat, hogy a döntéshozók is meghallják!