Példamodellek dizájnalapú földrajztanuláshoz
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Kepernyofoto-2024-07-02-8.43.13.png)
A dizájnalapú tanulás olyan tanulási stratégia, amelyben a diákok egy tervezési kihívással kerülnek szembe, amire egyénileg vagy kiscsoportokban próbálnak megoldást találni, kizárólag előzetes tudásuk felhasználásával.
Hogyan segíthető a rendszerszemlélet és a mindennapi életben is alkalmazható tudás kialakulása az időjárási tananyag tanításával?
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/7.-†bra-1024x683.png)
A mindennapi időjárás kihívásaihoz való alkalmazkodáshoz szükséges a vonatkozó ismeretek bővítése, a megfelelő készségek, kompetenciák fejlesztése, ami leghatékonyabban iskolai környezetben valósítható meg. Az írás olyan szakmai és módszertani tanácsokat ad a tanároknak, amelyek célja a légköri folyamatok értelmezésének, az időjárási jelenségek természetben való megfigyelésének, a légköri, időjárási ismeretek és információk mindennapi alkalmazásának elősegítése.