Természetiskola – megújult alapokon a nemzeti parki környezeti nevelés
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/04/Nyitokep-1024x576.jpg)
Az írás bemutatja a természetiskolát, mint a korábbi erdei iskola létesítmények és az azokhoz kapcsolódó programszolgáltatások lényegét. Élő példáját adja a Bükki Nemzeti Park Igazgatóságnál folyó környezeti nevelései gyakorlatnak.
Részvételi megközelítés a környezeti nevelésben
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/06/2_abra_Inke-2009-013-1024x768.jpg)
A hatékony környezeti nevelés feltételezi, hogy a tanítványok ténylegesen részt vesznek a környezeti közügyek megoldásában, beleértve a családban való szerepvállalástól az iskolán, a lakókörnyezeten, a településen keresztül a nemzeti, majd nemzetközi természet- és környezetvédő mozgalmakban való részvételig.
A bányászati és ipari tevékenységek környezetkárosító hatásaihoz köthető fogalmak ismeretének vizsgálata tanító szakos hallgatók körében
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/brown-coal-4294657_1280-1024x682.jpeg)
Az írás bemutatja a kutatást, amely azon fogalmak ismeretét vizsgálta, amelyek a 2012-es NAT szerint a földrajz tantárgy tartalmában, a tankönyvekben és a tanórákon megjelenhettek a bányászati és ipari tevékenységek környezetkárosító hatásai vonatkozásában. A kutatásból kiderül, hogy a téma kis súllyal szerepel a földrajzoktatásban.