Az esőerdő mint tipikus táj

Alkalmanként közzéteszünk komplett óraterveket, amelyek segítséget adhatnak az együttműködéseken alapuló online földrajztanításhoz. Az alábbi a 7. osztályosok tanításához készült, és az övezetesség témaköre feldolgozásának iránytűje lehet.

A projektmódszer egy lehetséges földrajzórai alkalmazása

A közreadott projektterv 8. osztályosok számára készült az Európán kívüli kontinensek földrajza témakörének feldolgozására. A projekt során a tanulók kiscsoportokban önálló kutatást végeznek, a megszerzett információkból maguk konstruálnak „tananyagot”, amelynek ezáltal a szakértőivé válnak. “Szakértői tudásuk” alapján más csoportok tagjainak tanítják meg az ismereteket, bemutatják a kultúrát, ezzel is mélyítve saját tudásukat.

Kooperatív módszerre épülő, IKT-alapú földrajzóra

Az alábbi óraleírásban a tanulási-tanítási folyamat a tanulók közötti együttműködésekre épül, a diákok egész órán át team-munkában dolgoznak, összehangoltan, munkamegosztásban, egymás eredményeit felhasználva oldják meg a magashegységekkel kapcsolatos feladatokat.