A Világ Legnagyobb Tanórája 2024
A Világ Legnagyobb Tanórája 2024. évi programsorozatát a rendszergondolkodás jegyében rendezik meg, és azon az élelmiszertermelést-fogyasztás, az egészséges táplálkozás témáját dolgozzák fel.
Aktivitásra ösztönző programok a fenntarthatóságra nevelésben
A környezetünkben szaporodó jelek figyelmeztetnek, nincs sok időnk bolygónk élhető helyként való megőrizésére. Ezért egyre fontosabbá válnak azok az ismeretek és kompetenciák, amelyek segítik a környezet jövője szempontjából is elfogadható döntések meghozatalát, amiben segíthetnek a bemutatott programok, lehetőségek.
Fenntarthatóság – új tantárgy a középiskolában
A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány támogatásával 2020-ban kezdődött meg a fenntarthatóságra nevelés tantárgyi kereteinek a kidolgozása annak érdekében, hogy a köznevelés teljes vertikumára kidolgozzon egy programot, amely segíti a hatékony környezeti nevelés megvalósulását.
A bányászati és ipari tevékenységek környezetkárosító hatásaihoz köthető fogalmak ismeretének vizsgálata tanító szakos hallgatók körében
Az írás bemutatja a kutatást, amely azon fogalmak ismeretét vizsgálta, amelyek a 2012-es NAT szerint a földrajz tantárgy tartalmában, a tankönyvekben és a tanórákon megjelenhettek a bányászati és ipari tevékenységek környezetkárosító hatásai vonatkozásában. A kutatásból kiderül, hogy a téma kis súllyal szerepel a földrajzoktatásban.
Mit tudunk a megújuló energiáról? – egy kutatásról röviden
Hajdú-Bihar és Heves megye településein a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatban végeztek kérdőíves lakossági vizsgálatot, amiből kiderült, hogy a biomasszával kapcsolatos ismeretek a legpontatlanabbak, többet tudnak a nap-, a víz- és a szélenergiáról.
„Has, alkoss, gyarapíts! Iskolai foglalkozások a fenntartható táplálkozásról” – Könyvajánló
Az EAThink2015 projekt és az Anthropolis Egyesület közösen megjelentetett kézikönyvét ajánlom – elsősorban általános és középiskolai tanár – olvasóink figyelmébe.
Módszertani megújulás civil együttműködések révén
A 21. századi iskolának korábban nem látott kihívásokkal kell megküzdenie. A folyamatosan gyorsuló ütemű globalizáció olyan kérdéseket vet fel, amelyek megoldása a jövő nemzedékekre is hárul, ezekre tehát fel kell készíteni a most iskolába járókat.
Gazdasági válságproblémák a világban – IKT alapú kooperatív-kollaboratív földrajzóra
A világ gazdasági válságproblémáinak földrajzórai feldolgozására adunk egy példát, amely során kollaboratíev mozaikmódszerrel, egymást támogatva dolgoznak a tanulók.