Vulkánokról kicsiknek

Szerző: Horváthné Roskovenszki Enikő – Főző Gábor
Budapest XXIII. kerület Török Flóris Általános Iskola
fuzfa25@gmail.com
Az alábbi óraterv a Magyar Földrajzi Társaság "Földrajz - én ezért szeretlek" pályázatra beérkezett III. díjat nyert pályamunka az óraterv kategóriában.

Pályamunka – óraterv

A tanítási egység témája: A vulkánok

Célcsoport: 6. évfolyam

Időigény: 45 perc

Szükséges anyagok, eszközök az órára: számítógép, projektor, hangszóró, fehér tábla, képek vulkánokról, rajzlapok, ragasztók, íróeszközök, színes ceruzák, saját füzet mindenkinél, tabletek csoportonként legalább 2-2 db

Vulkáni működés Új-Zélandon (forrás)

Óravázlat (link)

Prezentáció (link)

Magyarázó szöveg a prezentáció diáihoz (link)

Vulkáni működés modellezése (forrás)

Források:

Források

  • Természetismeret 6. Tájak, életközösségek. Az ember egészsége – MOZAIK Kiadó, Szeged. 2014
  • Természetismeret 6. munkafüzet.  Tájak, életközösségek. Az ember egészsége. – MOZAIK Kiadó, Szeged. 2014
  • Képes Földrajzi Atlasz 5-10. osztályosok számára. – MOZAIK Kiadó, Szeged. 2014

 

Képek forrásai (link)

 

A zsűri véleménye a pályamunkáról

A nagyon alapos, az általános iskolás korosztálynak készített pályamunka a vulkánokat helyezi reflektorfénybe. Vegyíti a tanóra a csoportos, az egyéni és a frontális tevékenységet, kellő arányban és mértéktartóan, az óra időkereteit szem előtt tartva. A mellékletek is alaposan kidolgozottak, kreatívak és szemléletesek.

 

Kiemelt kép: Laki vulkán, Izland (forrás)

Legfrissebb írások

Rovatok

Kiemelt írások

Módszertani műhely

Földrajztanítás a tanulók kedvelt olvasmányain keresztül

Az írás az irodalmi alkotásokon keresztül történő földrajztanulási lehetőségek kipróbálásának tapasztalatait foglalja össze. Az ilyen tanulás az életről szólót, mert az élet is olyan izgalmas, esemény- és fantáziadús, küzdelmekkel, kihívásokkal és örömökkel teli, amilyenek a tanulmányozott regények történései is.

Módszertani műhely

Okostelefonok használata a földrajztanításban

Tanárként abban kell segíteni a digitális nemzedéket, hogy az okostelefon felhasználási lehetőségei közül a tanulásra való használat nagyobb arányú legyen. Meg kell ismertetni őket olyan applikációkkal, ötletekkel, amelyek a hatékony és az izgalmas tanulást lehetővé teszik.

Módszertani műhely

Mi történik a földrajzórákon? Látrajz a földrajztanításról

A tudásgazdaság újfajta kommunikációs és munkaformákat igényel, olyanokat, amelyekben közösen hoznak létre értékeket, mindenki beleteszi a saját szaktudását, nézőpontját, de közösen érlelik, csiszolják. Ezt a csapatmunkát, másként a tanulást az iskolában kell elsajátítaniuk a tanulóknak ahhoz, hogy kifejlesztett 21. századi képességeikkel kelendők legyenek a munkaerőpiacon.

Kedves Olvasóink!

Újra elérhető a honlap! 

Jó olvasgatást kívánunk!