
A Meteorológiai Szolgálat jelenti – június időjárása
Az írás az első nyári hónap tipikus időjárási jellemzőit mutatja be, és hozzákapcsolja a népi regulákat.
A „Kitekintő” rovat célja, hogy felhívja a figyelmet a földrajzoktatást érintő hírekre, eseményekre, szaktudományi és szakmódszertani újdonságokra. Bemutat érdeklődésre számot tartó hazai és külföldi kiadványokat, tanulmányokat, tájékoztatást ad a földrajztanításhoz kapcsolódóan a tanárok, esetenként a tanulók számára is érdekes rendezvényekről, programokról. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hírt ad a földrajzoktatást érintő tantervi változásokról és az azokból adódó új oktatási és képzési feladatokról.
Az írás az első nyári hónap tipikus időjárási jellemzőit mutatja be, és hozzákapcsolja a népi regulákat.
Az írás bemutatja az Országos Meteorológiai Szolgálat automata meteorológia mérőeszközök alkalmazásán alapuló mérési és előrejelzési rendszerét.
Az utolsó tavaszi hónap, május során jelentős változás következik be az időjárásban.
Az írás bemutatja az április jellegzetes időjárási jellemzőit a 30 éves mérések alapján és az azokhoz kapcsolódó népi bölcsességet.
A Meteorológiai Szolgálat jelenti címmel új sorozatot indítunk a Kitekintő rovatban, amely egy-egy hónap időjárását mutatja be, az általános időjárási jellemzőkön kívül kitérve az érdekességekre és a néprajzi vonatkozásokra is. A sorozat – talán nem véletlenül – az első tavaszi hónappal, márciussal kezdődik.
Varsó városközpontja egy dinamikusan fejlődő, de tulajdonképpen még félkész városfejlesztési projekt, aminek keretében egy modern tornyokból álló üzleti negyed formálódik, tükrözve azt a kifejezett szándékot, hogy a Visztula-parti nagyváros a közép-európai régió pénzügyi és befektetési központjává váljon.
Az idén indult el egy virtuális valóságon alapuló oktatással foglalkozó magyar cég, a VR Iskola Kft. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös projektje, a VR
Az útmutató bemutatja a kerettantervek új vonásait, a változtatások célját és okait. Kiemeli a földrajztanítás szerepét az alaptantervben megfogalmazott átfogó fejlesztési célok megvalósításában, és példák segítségével bemutatja a földrajztanítás szerepét és lehetőségeit a kulcskompetenciák és a kognitív képességek fejlesztésében.
Térképen ábrázolták azokat a helyeket, ahol a népesség szoros kapcsolatban él a környező erdőkkel. A vizsgálat alapján világtérképen láthatjuk a területeket, ahol a körülbelül 1,6 milliárd ember lakik az erdők maximum 5 kilométeres körzetében.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!