€uroPara?!
Egy középiskolásoknak készített témanap tervét adjuk közre, amely tevékenykedtető földrajzi feladatok megoldás során állíthat emléket hazánk Európai Unióhoz való csatlakozási évfordulójának.
Témanap 9. osztályos tanulók számára
Az írásban egy kidolgozott földrajzi témanap programját és feladatait tesszük közzé, amely a Duna folyammal foglalkozik a tanulók változatos tevékenységein keresztül.
Pályaorientációt fejlesztő földrajzi feladatok 2.
Az írás bemutat 3 pályaorientációt fejlesztő drámapedagógiai módszert mint életszerű és játékos tanulási formát, amely során a diákok valamilyen keretrendszerben a feldolgozandó tananyag részeseivé válnak, aktívan használják a rendelkezésre álló információkat egy cél tartalmi elérése érdekében.
Főszerepben a só – Tantárgyközi oktatócsomag
Egy olyan feladatkészletet, projekttervet mutatunk be, amelynek megvalósítása során egy a mindennapokból jól ismert ásványkincs, a kősó témáján keresztül különböző tudományterületekhez kapcsolódó információk gyűjtésére van szükség. Jól látszik, hogy a tantárgy sokszínűsége még sok fejlesztési lehetőséget ad.
Megismerés a tanulásban és a tudományban – A gazdaságföldrajz tanításának módszertani kérdései
A tanulmány azt mutatja be egy tehetséges német diákok számára tartott, az élelmiszerek földrajzáról szóló kurzus segítségével, hogy a gazdaságföldrajz tanításában milyen párhuzamokat láthatók a tudományos megismerés és a tanórai megismerés folyamatai között.
Az Euroscola-program és szerepe az Európai Parlament munkájának megismertetésében
Az Euroscola-játék egy internetes kvízjáték, amelyet az Európai Parlament magyarországi Tájékoztatási Irodája szervez magyarországi oktatási intézmények középiskolás diákjai számára. A legjobban teljesítő csapatok nyereménye a Strasbourgi Euroscola programban való részvétel.