Felfedezve tanulni, tanítva felfedezni – Dél-erdélyi terepgyakorlat tanár szakos hallgatók szemszögéből

A cikkben földrajz tanár szakos hallgatók a Bucsecs-hegységben, illetve a Barcaságban tett szakmai terepgyakorlatukról számolnak be. Identitásuk szűrőjén keresztül mutatják be a tájat és a csángókkal való találkozásukat, terepi tanulási élményeiket és a tanári pálya iránti elhivatottságukat.
Funkcióváltás vizsgálata projektmunkában 1.

Az írás egy cégérfelmérési módszerre épülő terepi projekt elméletét járja körül, amely során a tanulók a település (jelen esetben Budapest IX. kerületrészének) funkcióváltását vizsgálják.
Ásvány- és kőzettani tudásszerzés terepen

A tanulmány bemutat egy a tanulók ásvány- és kőzettani tudásának a terepen történő fejlesztésére irányuló koncepciót. Az elképzelés célja, hogy a diákok rendszerben tudjanak gondolkodni a természet élettelen anyagaival kapcsolatban, és azokra értékként tekintsenek.