Az esőerdő mint tipikus táj

Alkalmanként közzéteszünk komplett óraterveket, amelyek segítséget adhatnak az együttműködéseken alapuló online földrajztanításhoz. Az alábbi a 7. osztályosok tanításához készült, és az övezetesség témaköre feldolgozásának iránytűje lehet.

A projektmódszer egy lehetséges földrajzórai alkalmazása

A közreadott projektterv 8. osztályosok számára készült az Európán kívüli kontinensek földrajza témakörének feldolgozására. A projekt során a tanulók kiscsoportokban önálló kutatást végeznek, a megszerzett információkból maguk konstruálnak „tananyagot”, amelynek ezáltal a szakértőivé válnak. “Szakértői tudásuk” alapján más csoportok tagjainak tanítják meg az ismereteket, bemutatják a kultúrát, ezzel is mélyítve saját tudásukat.

Digitális földrajztanári életutak

A Magyar Földrajzi Társaság Földrajztanári Szakosztálya második alkalommal képviselhette magát az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán Digitális Tér 2019 címmel megrendezett tanári konferencián.

Milyen a jó földrajztankönyv?

Ahhoz, hogy a magyarországi földrajzoktatást, azon belül elsősorban a haza földrajzának feldolgozását az információs társadalom igényeihez, képességeihez igazodva újszerűbbé alakíthassuk, nagyon fontos a korábbi tapasztalatok értékelése, a hazai és a nemzetközi tankönyvek, gyakorlatok elemzése.