Az IKT-eszközökkel támogatott földrajztanulás néhány lehetősége

A tanulmány összegzi az IKT-alkalmazások középiskolai földrajztanításban való használatának tapasztalatait. Rövid felhasználói útmutatót ad a térképes programokhoz annak bemutatására, hogy a tanárnak milyen szintű IKT-kompetenciára van szüksége az egyes alkalmazások használatához, és azok által mely tanulói kompetenciák fejleszthetők.
A Google Maps földrajzórai használatának néhány lehetősége

Az írás az V. Innovatív Pedagógus Konferencián, 2019. december 7-én elhangzott előadás szerkesztett változata.
Térkép alapú együttműködés a középfokú földrajzoktatásban

A tanulók megfelelő motivációval, oktatással és csapatmunkával képesek jó minőségű térképeket készíteni. A szerzők javasolják a kollaboratív kartográfiához kapcsolódó tevékenységek tervezését és megvalósítását a középfokú oktatásban, amelyek hozzájárulhatnak a tanult témák kiegészítéséhez, bővítéséhez, és a csoportban végzett munka növelheti a tanulás hatékonyságát.