A természet- és a társadalomföldrajzos gondolkodás komplex fejlesztési lehetőségei
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/mind-544404_640.png)
A földrajztanítás egyik célja, hogy olyan tanulók kerüljenek ki az iskolából, akik képesek világunkat rendszerként szemlélni, amihez elengedhetetlen, hogy lássák az összefüggéseket a természet- és társadalomföldrajzi tények között, és feltáruljanak előttük a kétféle gondolkodásmód különbségei.
A gondolkodási készség fejlesztési lehetőségei földrajzi feladatokkal
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Kepernyofoto-2024-05-31-11.35.58.png)
A földrajztanítás során nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyermekeket az élet több területén is használható tudással és képességgel vértezzük fel. Az intellektuális kompetencia elsajátítását segítik elő az alábbi feladatok.