Az IKT-eszközökkel támogatott földrajztanulás néhány lehetősége
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/04/IKT_komp.jpg)
A tanulmány összegzi az IKT-alkalmazások középiskolai földrajztanításban való használatának tapasztalatait. Rövid felhasználói útmutatót ad a térképes programokhoz annak bemutatására, hogy a tanárnak milyen szintű IKT-kompetenciára van szüksége az egyes alkalmazások használatához, és azok által mely tanulói kompetenciák fejleszthetők.
A földrajzoktatás játékosítása a városszimulátorok által
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/2_abra-masolat-1024x606.png)
A tanulmány bemutatja, miként hasznosíthatók a városszimulátor játékok a földrajz, elsősorban a városföldrajzi témák oktatásban. Ennek érdekében áttekinti a játékosítással kapcsolatos megközelítéseket, valamint bemutatja a leggyakrabban használt oktatási célú városépítő játékokat.
A Star Wars földrajza – Sci-fi alapú oktatóregények lehetőségei a földrajztanításban
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Fig1-e1714743643235.jpg)
A cikk bemutat egy Star Wars történeten alapuló oktatási segédanyagot. A szerzők szeretnénk bizonyítani, hogy a blockbusterek neveléstudományi és földrajztudományi szempontból megfelelő alapot adnak arra, hogy a szaktárgyi ismereteket egyes popkulturális művekre alapozva teremtsenek tanulási lehetőséget.
A játékon alapuló (gamifikációs elvű) földrajztanítás-tanulás hatékonyságának vizsgálata
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/3.-abra-1.jpg)
A tanulmány bemutatja a játékosítás elméletét és kipróbálásának tapasztalatait. A diákok tanulását valóban segítette a módszer, és a közepesen és gyengén teljesítők eredményei fővel javultak.