Példamodellek dizájnalapú földrajztanuláshoz
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Kepernyofoto-2024-07-02-8.43.13.png)
A dizájnalapú tanulás olyan tanulási stratégia, amelyben a diákok egy tervezési kihívással kerülnek szembe, amire egyénileg vagy kiscsoportokban próbálnak megoldást találni, kizárólag előzetes tudásuk felhasználásával.
Lehetőségek a problémaorientált földrajzoktatás hatékonyságának növelésére a Pécsi Tudományegyetem terepasztala segítségével
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/06/Czigany_kiemelt.png)
Egy geomodellekre alapuló óra segíti a fogalommegértést és annak alkalmazását, szelekcióját, illetve az összefüggések, kapcsolatok felismerését, rendszerben történő kezelését, és természetesen a tanulók tudásszerzési hatékonyságát.