A GeoMetodika folyóiratnak – mint ahogyan az a küldetésnyilatkozatában is szerepel – célja a magyar földrajzoktatás módszertani színvonalának emelése a korszerű tanítási és tanulási módszerek megismertetésével, terjesztésével. Az értékes hagyományos földrajztanítási módszerek megőrzése mellett kiemelten fontosnak tartja a földrajz tantárgy képzésben, állampolgári, gazdasági és fenntarthatósági nevelésben betöltött jelentőségének felismertetését, valamint társadalmi elismertségének emelését. A folyóirat lehetőséget biztosít a földrajztanároknak, kutatóknak, doktori iskolai hallgatóknak, Országos Tudományos Diákköri Konferencián kiemelkedően szereplő egyetemi hallgatóknak, hogy megosszák olvasóinkkal jó gyakorlataikat, kutatásaik eredményeit, valamint a földrajz tanítására és tanulására vonatkozó tartalmi és szakmódszertani fejlesztési törekvéseiket.
Szeretnénk ezt a küldetést a Kárpát-medence egészére kiterjeszteni. Tisztelettel várjuk az anyaország határain túl a földrajzoktatásban tevékenykedő magyar szakemberek, tanárkollégák írásait is, hogy megismerhessük földrajzi szemléletüket, kutatási területeiket és az ottani földrajzoktatás helyzetét. Minden földrajzoktatásban érintett olvasó számára tanulságos lehet például az alap- és középiskolai földrajztanítás vagy a földrajztanárképzés rendszerének, helyzetének a bemutatása, egy-egy bevált oktatási módszer megismertetése az évente 3 számmal jelentkező folyóirat Tanulmányok vagy a Módszertani műhelyrovataiban. Ezen túl szívesen fogadunk bármely kisebb szaktudományi vagy szakmódszertani írást a honlapfelületére is.

A kéziratokat az alább címre várjuk: szerkesztoseg.geometodika@gmail.com
A kéziratokkal kapcsolatos elvárások a honlapon a szerzői útmutatóban olvashatók.


















