
Szupervonat
A japán Sinkanszen vasúthálózaton közlekedő vonatok szinte repítik az utasokat az egyik japán nagyvárosból a másikba. Sűrűn és nagyon pontosan közlekednek, minőségi szolgáltatást nyújtanak.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.

A japán Sinkanszen vasúthálózaton közlekedő vonatok szinte repítik az utasokat az egyik japán nagyvárosból a másikba. Sűrűn és nagyon pontosan közlekednek, minőségi szolgáltatást nyújtanak.

A földtudományok oktatásában élményszerű, gyakorlatorientált lehetőségeket kell teremteni, amelynek révén a földrajztanításban közvetített ismeretek a közgondolkodás részévé válhatnak. Ez alapját jelenti a földtudomány iránti érdeklődés felkeltésének, amivel a jövő szakembereinek utánpótlása biztosítható. Az írás ennek egy jó gyakorlatát mutatja be.

A nepáli, indiai utcákon különös kinézetű emberekkel találkozhatunk a templomok, a halottégető gatok, a szent emberek sírjainak környékén. Ők a szadhuk, akiknek legfőbb életcéljuk annak a pillanatnak az elérése, amelyben tökéletesen egyesülnek Brahma istennel.

Míg a magyar nyelvű földrajzoktatásban tanulók számára egymással párhuzamosan több különböző tankönyv és egyéb kiadvány is rendelkezésre áll, a földrajzot idegen nyelven tanulóknak csak töredéke jut hozzá a tantárgyi tartalmak elsajátítását segítő idegen nyelvű taneszközökhöz.

A természettudomány-környezettan tanárszak (Z-szak) arra készíti fel, a hallgatókat hogy a leendő felső tagozatos, illetve a szakképzésben és a gimnáziumokban a természettudományokat integráltan tanuló diákjaikkal megismertessék és megszerettessék a természetet, mindezt absztrakt matematika és magas szintű természettudományos modellalkotás nélkül.

Saint Thomas vulkáni szigetének erősen tagolt partvonala kiváló kikötőhely. Ezt használták a karibi térségben portyázó kalózok is. Ezért is alakulhatott ki itt a világ legnagyobb kalózszoborparkja.

Az azerbajdzsáni Atasgahba minden turista ellátogat, hiszen itt már 2000 éve tűz ég, ami a zoroaszter hívei szerint Isten jelenlétének a szimbóluma. A mai szentély a 16-17. században épült, és sokféle vallás zarándokhelye.

A jordániai Madaba városában a Szent György-templom igen figyelemreméltó kincset rejt, a Szentföld eddig ismert első térképét. A padlón mozaiklapocskákból kirakott térkép 1500 évvel ezelőtt készülhetett, és olyan pontos, hogy ma is használható tájékozódásra.

Az írás (egy kétrészes munka második elemeként) a kreatív alkotás, önkifejezés, kulturális tudatosság alapkompetenciájának földrajzórai lehetőségeivel foglalkozik, annak kreatív alkotó magjának és az alkotások bemutatásának feladatait tárja az olvasó elé.