€uroPara?!
Egy középiskolásoknak készített témanap tervét adjuk közre, amely tevékenykedtető földrajzi feladatok megoldás során állíthat emléket hazánk Európai Unióhoz való csatlakozási évfordulójának.
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
Egy középiskolásoknak készített témanap tervét adjuk közre, amely tevékenykedtető földrajzi feladatok megoldás során állíthat emléket hazánk Európai Unióhoz való csatlakozási évfordulójának.
Megjelent az új középiskolai földrajzi atlasz, amely a 2020-as Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek földrajzi tartalmi, fejlesztési és szakmódszertani követelményeihez igazodik.
Szinte nincs olyan dolog, amit ne lehetne megkapni a közel-keleti és észak-afrikai óvárosok piacain sokféle minőségben és árban, ahol a vásárláshoz hozzá tartozik az alkudozás.
Az írás bemutatja a Yucatán-félsziget mészkőtáblájába mélyedt, beszakadt mennyezetű karsztbarlangokat, amelyeket a maják természetes ciszternaként használtak, de ma turisztikai jelentőségük is van.
Egy általános iskolásoknak ajánlott, kompletten kidolgozott táblás társasjátékot adunk közre, amely a földrajzi tér természeti adottságai és a településfejlődés kapcsolatával foglalkozik.
Az írásban egy kidolgozott földrajzi témanap programját és feladatait tesszük közzé, amely a Duna folyammal foglalkozik a tanulók változatos tevékenységein keresztül.
Az írás egy a világörökségi listán is szereplő ismeretlen eredetű mexikói szertartást mutat be, amelyben egy rúd körül táncolva repülnek a férfiak.
Lávafolyásoknak köszönhető, kereskedelmi csereeszköz, lándzsahegy, ékszer, vágóeszköz, Napot kémlelő korong. Mi az?
Az írás bemutatja azokat a projektfeladatokat, amelyek alapján a diákok a IX. kerület egykori ipari területének különböző részeit járják be, és a terepen figyelik meg a funkcionális változásokat.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!