Módszertani műhely

Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán az egyik helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A „Módszertani műhely” rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.

Módszertani műhely

A mesterséges intelligencia a földrajzoktatásban

Hazánkban a mesterséges intelligencia használata a köznevelésben gyerekcipőben jár, ami nem jelenti azt, hogy a tanulók egy része ne használná napi rendszerességgel tanulása során. A cikk az MI történeti áttekintése mellett javaslatokat ad a jelenlegi oktatási körülmények közötti használatára a tanításban egy földrajztanár próbálkozásai alapján.

Taníts érdekesen érdekeset!

Óriáspanda

Mindenki mosolyogva néz a WWF címerállatára, a pandára, amint bambuszrügyeket rágcsál vagy kölykeivel játszadozik. Az írás a szubtrópusi bambuszerdők királyának, a pandának az életmódját mutatja be.

Hírek, események

Taníts érdekesen érdekeset!

Honlapunk 2023 évi megsemmisülése után sikerült rekonstruálni a Taníts érdekesen érdekeset! rovat valamennyi írását, amelyek ismét elérhetők. A teljes tartalomjegyzék itt található.

Módszertani műhely

Fejlesztő értékelési eszközök a földrajztanításban 3.

Vegyes módszerű értékelési eszközök Szerkesztői megjegyzés: a fejlesztő értékelés lényegéről és szerepéről a földrajztanításban a Tanulmányok rovatban (link) adtunk áttekintést. Rovatunkban az előző írásokban a

Módszertani műhely

Fejlesztő értékelési eszközök a földrajztanításban 2.

Az értékelőtáblázatok tanári és társértékelésre egyaránt alkalmazhatók. Bár elkészítésük időigényes, de a belefektetett idő megtérül, hiszen rendkívül részletes visszajelzést nyújthatnak a tanulók munkájáról és fejlődési irányairól, és sokféle produktum értékelésére alkalmasak. 

Módszertani műhely

Fejlesztő értékelési eszközök a földrajztanításban 1.

Az ellenőrzőlisták olyan önértékelésre alkalmas eszközök, amelyek elsődleges funkciója, hogy a tanulók önmaguk tudják ellenőrizni a munkájukat, így támogatva az önálló munkavégzést és önmaguk tevékenységének és teljesítményének az ellenőrzését.

Taníts érdekesen érdekeset!

Mennydörgő gőzölgő

Az írás a Zimbabwe és Zambia között húzódó Zambézi folyó nagyszerű vízesését mutatja be, amely irányonként és évszakonként eltérő arcát mutatja.

Taníts érdekesen érdekeset!

Tiszteletbeli fog 

Az írás bemutatja a Buddha fogának maradványát őrző ereklye Srí Lanka-i tiszteletét, és a köré épült Szent Fogereklye templomát, valamint a köré szerveződött szertartást.