Ahol a pénz körül forog minden
A Pénzmúzeumba minden földrajztanárnak érdemes ellátogatnia és elvinnie a tanítványait is, mert interaktív múzeumpedagógiai eszközökkel szerezhetnek információkat a pénz történetéről, működéséről és funkcióiról.
A „Kitekintő” rovat célja, hogy felhívja a figyelmet a földrajzoktatást érintő hírekre, eseményekre, szaktudományi és szakmódszertani újdonságokra. Bemutat érdeklődésre számot tartó hazai és külföldi kiadványokat, tanulmányokat, tájékoztatást ad a földrajztanításhoz kapcsolódóan a tanárok, esetenként a tanulók számára is érdekes rendezvényekről, programokról. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hírt ad a földrajzoktatást érintő tantervi változásokról és az azokból adódó új oktatási és képzési feladatokról.
A Pénzmúzeumba minden földrajztanárnak érdemes ellátogatnia és elvinnie a tanítványait is, mert interaktív múzeumpedagógiai eszközökkel szerezhetnek információkat a pénz történetéről, működéséről és funkcióiról.
A Világ Legnagyobb Tanórája 2024. évi programsorozatát a rendszergondolkodás jegyében rendezik meg, és azon az élelmiszertermelést-fogyasztás, az egészséges táplálkozás témáját dolgozzák fel.
2024 márciusában a Bükk-vidék Geopark csatlakozott az UNESCO Globális Geopark Hálózathoz. Magában foglalja a gyűrt, redős, takarós kifejlődésű Upponyi-hegységet és a Bükköt, amelynek legnevezetesebb látnivalóit mutatja be az írás.
Sokszor felmerül a kérdés: kell-e egyáltalán a fenntarthatóságot tanítani az iskolákban? Kell-e egy újabb tantárgy az amúgy is túlterhelt tanulóknak (és pedagógusoknak)? A válasz egyértelműen igen!
A környezetünkben szaporodó jelek figyelmeztetnek, nincs sok időnk bolygónk élhető helyként való megőrizésére. Ezért egyre fontosabbá válnak azok az ismeretek és kompetenciák, amelyek segítik a környezet jövője szempontjából is elfogadható döntések meghozatalát, amiben segíthetnek a bemutatott programok, lehetőségek.
Az írás bemutatja a természetiskolát, mint a korábbi erdei iskola létesítmények és az azokhoz kapcsolódó programszolgáltatások lényegét. Élő példáját adja a Bükki Nemzeti Park Igazgatóságnál folyó környezeti nevelései gyakorlatnak.
A tanároknak hatékonyan kell formálniuk, irányítaniuk a tanítási-tanulási folyamatokat együttműködve a tanulókkal, amihez a korábbinál jóval nagyobb hangsúlyt kell kapnia a hatékony tanulási környezetnek, a tanulóközpontú szemléletnek, biztosítani kell a tanulók aktív tanulási tevékenységét.
A Tisza-tavi Ökocentrum épületébe belépve az első kérdés, hogy hova menjünk, hiszen 3D-s mozival, az egyes szintek különböző időszaki és állandó kiállításaival, játszószobával, kilátóterasszal várják az érdeklődőket.
A hatékony környezeti nevelés feltételezi, hogy a tanítványok ténylegesen részt vesznek a környezeti közügyek megoldásában, beleértve a családban való szerepvállalástól az iskolán, a lakókörnyezeten, a településen keresztül a nemzeti, majd nemzetközi természet- és környezetvédő mozgalmakban való részvételig.
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!