Kaleidoszkóp

A „Kaleidoszkóp” rovat olyan ismeretterjesztő cikkeket, útleírásokat, földrajzi-földtudományi érdekességeket közöl, amelyek kapcsolódnak az általános iskolai és a középiskolai kerettanterv tartalmi és módszertani elemeihez. A szerkesztőség elve szerint a rovat írásai a földrajztanárok munkájához kívánnak közvetlen vagy közvetett segítséget nyújtani. A cikkeknek lehet motiváló és problémafelvető szerepük, de felhasználhatók a tanárok által elkészített feladatokban az anyanyelvi, a természettudományos, a digitális, a hatékony és önálló tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez.

Kaleidoszkóp

A Fuggerek nyomában – Augsburg

Az írás segítségével képzeletbeli utazást tehetünk Augsburgban, Bajorország harmadik legnagyobb városában, ahol a vallási és a pénzvilághoz kapcsolódó események a turizmus fő vonzerői.

Kaleidoszkóp

Vonattal a Tátrában – panoráma és időutazás

A Magas-Tátrát a 2019. év legjobb európai turistacélpontjává választották. Túrázók, biciklisek és terepfutók ezrei népesítik be. A látogatók közlekedését a népszerű tátrai villamosvasúti, az elektricska biztosítja

Kaleidoszkóp

Kenyai álomvasutak a Nairobi Nemzeti Parkban

Néhány nappal ezelőtt érdekes képgalériát tett közzé a Reuters hírügynökség. A fotók a kenyai fővárosban található Nairobi Nemzeti Park lakóinak – többek között zsiráfok, zebrák,

Kaleidoszkóp

Jádeláz

A világ jádetermelésének a felét Mianmar adja, a felvevőpiaca pedig gyakorlatilag egy az egyben a kínai elit. A jelenkori jádeláz kezdete az 1990-es évekre tehető és nagyjából egybeesik Kína gazdasági megerősödésével.

Kaleidoszkóp

Trinity 75 – Nukleáris korszakhatár

1945. július 16-án robbantották fel a világ első atombombáját a sivatagokkal, fennsíkokkal és kopár hegyláncokkal tagolt Új-Mexikó állam középső részén.

Kaleidoszkóp

Fieszta – felfüggesztve

Ha minden a szokásos kora júliusi menetrend szerint zajlana, már tele lenne az internet a bikák elől több-kevesebb sikerrel menekülő emberekkel. De idén nem így van…

Kaleidoszkóp

Mozaikok az Omo-völgyi törzsek életéből 3.

A nők társadalmában sokféle tanulási forma alakult ki. A karók nem dolgoztatják a lányokat addig, amíg férjhez nem mennek. Csak a vízhordást és a magok őrlését bízzák rájuk. A bashadáknál éppen fordítva, sokat dolgoztatják a gyerekeket pici koruktól fogva, hogy jól megtanulják a háztartás csínját-bínját.