Funkcióváltás vizsgálata projektmunkában 2.

Az írás bemutatja azokat a projektfeladatokat, amelyek alapján a diákok a IX. kerület egykori ipari területének különböző részeit járják be, és a terepen figyelik meg a funkcionális változásokat.

Funkcióváltás vizsgálata projektmunkában 1.

Az írás egy cégérfelmérési módszerre épülő terepi projekt elméletét járja körül, amely során a tanulók a település (jelen esetben Budapest IX. kerületrészének) funkcióváltását vizsgálják.

Részvételi megközelítés a környezeti nevelésben

A hatékony környezeti nevelés feltételezi, hogy a tanítványok ténylegesen részt vesznek a környezeti közügyek megoldásában, beleértve a családban való szerepvállalástól az iskolán, a lakókörnyezeten, a településen keresztül a nemzeti, majd nemzetközi természet- és környezetvédő mozgalmakban való részvételig.

Egy szakképzési projekt tapasztalatai

Az írás egy olyan projektet mutat be, amelyet a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum tananyagfejlesztése során a 2020/2021. tanévben dolgoztak ki a 9. osztályos komplex természettudomány tantárgy keretein belül a Naprendszer felépítésével kapcsolatban.

Wanted! – Szökésben az energia

Bemutatunk egy 8 tanórát magában foglaló interdiszciplináris projekttanulási folyamatot a 11. évfolyamos természettudományhoz kapcsolódóan az energiaforrások és az energiaválság témakörében

Egy középiskolai projekt a fenntartható fejlődésről

A projektmunka jelentősége A földrajz tantárgy rendkívül tág ismeretanyagot foglal magában, amelyben megjelennek a környezeti problémák és az ezzel kapcsolatos fenntarthatósági kérdések is. A környezettudatos szemlélet elsajátítása napjainkban egyre fontosabb szempont, hiszen bolygónk folyamatosan romló környezeti állapota égető problémákat ró a társadalomra, ezért környezeti szempontból az egyéni felelős magatartás épp oly fontos tényező, mint a […]

Légköri válság

Az alábbi foglalkozásterv a Magyar Földrajzi Társaság „Földrajz – én ezért szeretlek” pályázatra beérkezett I. díjat nyert pályamunka az óraterv kategóriában.

A projektmódszer egy lehetséges földrajzórai alkalmazása

A közreadott projektterv 8. osztályosok számára készült az Európán kívüli kontinensek földrajza témakörének feldolgozására. A projekt során a tanulók kiscsoportokban önálló kutatást végeznek, a megszerzett információkból maguk konstruálnak „tananyagot”, amelynek ezáltal a szakértőivé válnak. “Szakértői tudásuk” alapján más csoportok tagjainak tanítják meg az ismereteket, bemutatják a kultúrát, ezzel is mélyítve saját tudásukat.

Drámapedagógiai projektek a földrajztanításban

Két pedagógiai projektleírást teszünk közzé, amelyek az iskolai földrajz tananyaghoz illeszkedő témákat dolgoznak fel valamely drámapedagógiai módszerrel. Az egyik általános iskolások, a másik pedig középiskolások számára készült, de kidolgozási szempontjaik megegyeznek.