
Földrajz a virtuális valóságban
Az idén indult el egy virtuális valóságon alapuló oktatással foglalkozó magyar cég, a VR Iskola Kft. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös projektje, a VR
A „Kitekintő” rovat célja, hogy felhívja a figyelmet a földrajzoktatást érintő hírekre, eseményekre, szaktudományi és szakmódszertani újdonságokra. Bemutat érdeklődésre számot tartó hazai és külföldi kiadványokat, tanulmányokat, tájékoztatást ad a földrajztanításhoz kapcsolódóan a tanárok, esetenként a tanulók számára is érdekes rendezvényekről, programokról. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hírt ad a földrajzoktatást érintő tantervi változásokról és az azokból adódó új oktatási és képzési feladatokról.

Az idén indult el egy virtuális valóságon alapuló oktatással foglalkozó magyar cég, a VR Iskola Kft. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös projektje, a VR

Az útmutató bemutatja a kerettantervek új vonásait, a változtatások célját és okait. Kiemeli a földrajztanítás szerepét az alaptantervben megfogalmazott átfogó fejlesztési célok megvalósításában, és példák segítségével bemutatja a földrajztanítás szerepét és lehetőségeit a kulcskompetenciák és a kognitív képességek fejlesztésében.

A nyár folyamán a Magyar Földrajzi Társaság Földrajztanári Szakosztálya az érettségi megújulása kapcsán készített egy felmérést a hazai földrajztanárok körében arról, hogy milyen érettségit is látnának szívesen. Az online felmérés eredményeit foglalja össze az írás.

Térképen ábrázolták azokat a helyeket, ahol a népesség szoros kapcsolatban él a környező erdőkkel. A vizsgálat alapján világtérképen láthatjuk a területeket, ahol a körülbelül 1,6 milliárd ember lakik az erdők maximum 5 kilométeres körzetében.

Miért éppen Málta? Több válaszunk is van rá, pl. azért, mert hazánkkal együtt csatlakozott az Európai Unióhoz; mert Málta életében is fontos az idegenforgalom; mert tengerparttal rendelkezik; vagy mert hozzávetőlegesen egyharmadnyi úton van Afrika és Európa partjai között.

A társadalomföldrajz oktatása mindig is szorosan összekapcsolódott az aktuális társadalmi-gazdasági folyamatok bemutatásával, és megkívánta, hogy a pedagógus naprakész legyen a tanulók számára is érdekes gazdasági,

Áprilisban hét tél, hét nyár – tartja a mondás, mint ahogyan azt is, hogy bolondos, szeszélyes és kiszámíthatatlan. Időjárási viszonyai valóban nagyon változatosak a mi éghajlatunkon.

Ez a rövid írás egy összefoglalást ad a 7-8. osztályos tanulók és a pedagógusok földrajztanítási-tanulási munkáját egyaránt segítő kiadványról.

A Magyar Földrajzi Társaság állásfoglalása a 2020. január 31-én megjelent módosított Nemzeti alaptantervvel kapcsolatban Részben örömmel és részben csalódottsággal vettük tudomásul a módosított NAT megjelenését. Ideje