Digitális földrajztanári életutak
A Magyar Földrajzi Társaság Földrajztanári Szakosztálya második alkalommal képviselhette magát az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán Digitális Tér 2019 címmel megrendezett tanári konferencián.
A „Kitekintő” rovat célja, hogy felhívja a figyelmet a földrajzoktatást érintő hírekre, eseményekre, szaktudományi és szakmódszertani újdonságokra. Bemutat érdeklődésre számot tartó hazai és külföldi kiadványokat, tanulmányokat, tájékoztatást ad a földrajztanításhoz kapcsolódóan a tanárok, esetenként a tanulók számára is érdekes rendezvényekről, programokról. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hírt ad a földrajzoktatást érintő tantervi változásokról és az azokból adódó új oktatási és képzési feladatokról.
A Magyar Földrajzi Társaság Földrajztanári Szakosztálya második alkalommal képviselhette magát az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán Digitális Tér 2019 címmel megrendezett tanári konferencián.
Az írás röviden bemutatja, hogyan alakultak az elmúlt években az érettségi vizsgázói létszámai. Mit őrzött meg a földrajz korábbi népszerű vizsgatárgy voltából? Milyen tendenciák jellemzőek a létszámok alakulására? Milyen következményekkel járnak a változások a tanárok és a diákok szempontjából?
A Fertő tó és környéke minden évszakban gazdag kirándulási lehetőséget biztosít. Ezek közül villant fel néhányat az írás.
Az írás bemutatja a hazai tankönyvellátás jelentős változási folyamatát a 2010-es években a földrajzi tartalmú tankönyvek adatain keresztül.
A Magyar Digitális Oktatásért Egyesület a TEDxDanubiával összefogva egy olyan programsorozatot hirdetett a 2018-19. tanévben középiskolás diákok számára, amelyen az őket érdeklő témákat (pl. éghajlatváltozás) mutatják be nemzetközileg is elismert szakemberek előadásain keresztül.
Szeptember 2-án újra becsengettek az ország általános és középiskoláiban. A hosszú augusztusi kánikula után az időjárás is ősziesre váltott, mintha csak a diákok kedvébe szeretne
Az írás egy konferenciához kapcsolódó rövid véleménykutatásról számol be az éghajlatváltozással kapcsolatban tanulók és felnőttek részvételével.
Az érdi Magyar Földrajzi Múzeum 2019. május 26-án, a gyermeknap alkalmából játékra hívta az érdeklődőket. A ELTE földrajz tanárszakos negyedéves hallgatói is színesítették a programot, ugyanis a múzeum tetőterében
Földrajztanárnak készülő hallgatók magas színvonalú, érdekes előadásai a XXXIV. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójában A több évtizedes múltra visszatekintő tudományos diákköri tevékenység (TDK)
Copyright 2024 © GeoMetodika – földrajz szakmódszertani folyóirat – Minden jog fenntartva!