Új kihívások a földrajzoktatásban – Tantervek – 2020
A tanulmány kiemeli azokat a változásokat, amelyek a 2020-as tantervi szabályozók megjelenése után meghatározzák a földrajzoktatás lehetőségeit. és felhívják a figyelmet a NAT bevezető, általános részében megfogalmazottakból adódó kihívásokra, kedvező és kedvezőtlen változásokra.
A természetismeretet érintő változások a 2020-as tantervekben
Az általános iskola 5–6. osztályában tanított természettudomány tárgyat nem érintették az óraszámcsökkenések, a változások tematikai, tartalmi jellegűek, amely új fejezetek megjelenésében, a régiek átstrukturálásában mutatkozik meg, sok esetben jelentős tartalomcsökkenéssel, de a tapasztalatszerzésre építve.
Földrajztanárok földrajz kerettantervekről alkotott véleménye online kérdőíves felmérés alapján
A földrajz negatív tendenciáinak hátterében az áll, hogy a tantárgy hasznossága nem kellő súllyal jelenik meg a tantervekben, tankönyvekben. A tanulók, a tanárok (és feltehetően a szülők és a döntéshozók is) meglehetősen alacsony szintűre értékelik a földrajz hasznosságát, a földrajzi ismeretek mindennapi életben történő alkalmazhatóságát.
Fekete, fehér, igen? Nem! – Stratégiai tervezés a földrajzórán
Egy stratégiai tervezést igénylő feladatot mutatunk be a Milyen következményekkel jár az, ha „nem vagyunk bejelentve?” problémafelvetéssel kapcsolatban, ami tartalmilag és módszertanilag is átível az egész témakör feldolgozásán.