Példamodellek dizájnalapú földrajztanuláshoz
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Kepernyofoto-2024-07-02-8.43.13.png)
A dizájnalapú tanulás olyan tanulási stratégia, amelyben a diákok egy tervezési kihívással kerülnek szembe, amire egyénileg vagy kiscsoportokban próbálnak megoldást találni, kizárólag előzetes tudásuk felhasználásával.
Kéregföldrajzi modellek a konyhából
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Kepernyofoto-2024-07-06-9.42.02.png)
Az írás összefoglal néhány olyan egyszerű modellezést, amely könnyen és élményszerűen beépíthető a kőzetburokkal foglalkozó órák tananyagába. A modellek analógiás gondolkodást segítik a konyhában előállítható édességek és a valós struktúrák, folyamatok összevetésével.
Lehetőségek a problémaorientált földrajzoktatás hatékonyságának növelésére a Pécsi Tudományegyetem terepasztala segítségével
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/06/Czigany_kiemelt.png)
Egy geomodellekre alapuló óra segíti a fogalommegértést és annak alkalmazását, szelekcióját, illetve az összefüggések, kapcsolatok felismerését, rendszerben történő kezelését, és természetesen a tanulók tudásszerzési hatékonyságát.