Feladatok problémaalapú földrajztanuláshoz általános iskolásoknak
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/kilencedik_01.jpg)
A problémaközpontú tanulásnál fontos, hogy a tanulás valósághű problémán alapuljon, amit többféle nézőpontból lehessen vizsgálni, továbbá, hogy magának a tanulásnak tényleges együttműködés legyen az alapja, és alapvetően önirányításos módon, de szükség esetén instrukciók segítségével történjen.
Kalandozás a kontinenseken makett készítésével
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/06/Dobi_kimelet-1024x416.jpg)
Az írás egy tanórába illeszthető modellezési feladatot mutat be a kontinensek szerkezeti felépítésével kapcsolatban, melyekhez papírmakettek készítése kapcsolódik, amelyek formájukban és színükben hasonlítsanak a valós képződményekre, méretükben pedig érzékeltetik a kontinensen való gyakoriságukat, jellemzőségüket.
A láva a Föld magjából származik, vagy mégsem
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Kepernyofoto-2024-07-03-7.41.24.png)
A tanulmány első része a tévképzetek jellemzőit, kialakulásuk lehetséges okait, nemzetközi és hazai szakirodalmi hátterét mutatja be. Majd azt vizsgálja, hogy milyen tévképzeteik lehetnek középiskolai tanulóknak és egyetemi hallgatóknak, és e tévképzetek milyen kapcsolatban állnak a földrajzi ismereteket biztosító információforrásokkal.