Egy turisztikai kampány tanórai feldolgozása

Szerző: Kapusi János
geo.bethlen@gmail.com
Az írás bemutat egy turisztikai kampányhoz kötődő források segítségével összerakható földrajzórát Magyarország földrajzának tanításához.

Hazánk idegenforgalma az utóbbi években folyamatosan bővül. Egyre többször láthatunk példát az ország látnivalóit, turisztikai célpontjait és hagyományait népszerűsítő plakátokra, imázsfilmekre. A 2017-ben indított Magyarország rád vár! című kampány – amelynek filmje az idei berlini idegenforgalmi seregszemle egyik díjazottja lett – is egy ezek közül. A kampányhoz kötődő források segítségével összerakható egy könnyedebb, lazább szerkezetű tanítási óra, akár Magyarország földrajzának tanításához, akár az év végi összefoglaláshoz, sőt, nyelvórákhoz is alapanyag lehet. 

A videó elérhetősége: https://youtube.com/watch?v=RbUipyzMJJU%3Ffeature%3Doembed

A tanítási óra fontosabb elemei

  • A turisztikai imázsfilm (30 mp, YouTube-on elérhető, figyelemfelkeltéshez)
  • Az Itt kell lenned, hogy elhidd! és az Át kell élned, hogy elhidd! mottóval ellátott poszterek képformátumban – Google-kereséssel könnyen összegyűjthető kb. 15 kép (a mémeket kerüljük!).
  • A kampány weboldala
  • A kampány céljairól, megvalósításáról és sikeréről szóló cikk
  • Magyarország turisztikai régióinak térképe (itt is)
  • Magyarország kontúrtérkép, falitérkép vagy Google Maps, megvalósítástól függően
A kampányhoz tartozó plakátok egyike. (Forrás)

A feldolgozást segítő főbb kérdések

  • Mit lehet tudni a videóban bemutatott négy helyszín kialakulásáról, földrajzi jelentőségéről?
  • Milyen újdonságai, sajátosságai voltak ennek a kampánynak? (pl. Instagram-arculat, ismert személyiségek)
  • Milyen típusú úti célok, látnivalók kerültek be a kampányba? Miért? (pl. kevésbé ismert, frekventált helyek, kisebb városok, természeti kincsek)
  • Kiknek szólt a kampány? Ki volt a célközönség? Mennyire tükrözi ezt a szándékot a videó és a mottó?
  • Mi tette/teszi sikeressé ezt a kampányt? Mi a siker fokmérője?
  • Miért lehet szükség ilyen kampányokra, ha hazánk idegenforgalma évről évre bővül?
A kampány őszi-téli plakátjainak egyike. (Forrás)

Térképes feladat

  • Jelöljétek kontúrtérképben a kampányban bemutatott helyeket! (atlasz, Google Maps)
  • Vessétek össze a bejelölt helyeket a hazánk turisztikai régióit bemutató térképpel!
  • Nevezzetek meg hasonló, a kampány arculatába illeszkedő úti célokat a térképen „üresen maradt” országrészekből, régiókból!
  • Mutassatok be képpel, néhány mondatban egy-egy olyan helyszínt, ami bekerülhetett volna a kampányba! (páros vagy csoportmunka)
  • Kreatív továbbgondolás: készítsetek a kampányban látottakhoz hasonló képet vagy plakátot lakóhelyetekről vagy az iskola közelében található nevezetességek egyikéről! A képen minél többen szerepeljetek!

Források:

  • http://fedezdfel.itthon.hu/https://hellomagyarorszag.hu/
  • http://www.ma.hu/uzlet/312433/Aranyermes_lett_a_Magyarorszag_rad_var_a_berlini_ITBn
  • http://turizmusonline.hu/belfold/cikk/magyarorszag_rad_var____elindult_az_mtu_uj_kampanya

Legfrissebb írások

Rovatok

Új írásaink

Módszertani műhely

Tevékenységközpontú fejlesztő feladatok a természettudomány órán

Három egymásra épülő feladatot mutat be az írás, amelyek révén az 5. évfolyamos tanulók aktív, élményszerű, ugyanakkor egyszerűen kivitelezhető tevékenységek során fedezhetik fel a levegő felmelegedésének és a hőáramlási folyamatoknak a törvényszerűségeit.

Taníts érdekesen érdekeset!

A keréktől a füstig

Ha valaki buddhista vallású területen utazik, elképzelhetetlen, hogy ne találkozzon a vallás fontosabb jelképeivel. Ezek egy részét mutatja be az írás főként Tibet területéről vett példákon.

Taníts érdekesen érdekeset!

A nagyúr

Az írás az afrikai Namib-sivatag különleges felépítésű szárazságtűrő növényét, az évszázmilliók óta csaknem változatlan velvícsiát mutatja be szép fotókkal eredeti környezetében.