Tanulási ösvények a földtani ismeretek élményszerű oktatásához egy középiskolai tehetséggondozó műhely példáján

A földtudományok oktatásában élményszerű, gyakorlatorientált lehetőségeket kell teremteni, amelynek révén a földrajztanításban közvetített ismeretek a közgondolkodás részévé válhatnak. Ez alapját jelenti a földtudomány iránti érdeklődés felkeltésének, amivel a jövő szakembereinek utánpótlása biztosítható. Az írás ennek egy jó gyakorlatát mutatja be.

Enyhe értelmi fogyatékos és többségi tanulók 2012-es és 2020-as természettudomány tanterveinek összehasonlítása

Az írás bemutatja az enyhe értelmi fogyatékos és a többségi tanulóknak készült kerettantervek összehasonlítására irányult kutatást. Bemutatja a tartalmak hasonlóságait, de eltérő mélységét, és rámutat arra, hogy a többségi gyermekek képzése során a tudományos alapismeretek vannak túlsúlyban, az enyhe értelmi fogyatékosoknál a tapasztalati úton szerzett ismeretek gyakorlati felhasználása.

Miért érdemes földrajzot tanulni?

Ahhoz, hogy élni tudjunk a számtalan lehetőséggel, amit a Föld nyújt számunkra, elengedhetetlen a megismerése. Olyan fogalmakat és összefüggéseket érthetünk meg általa, amelyek hatással vannak mindennapi életünkre, a környezeti katasztrófákra és problémákra, a fenntarthatóság kérdéseire.