Kutatás a magyar kultúra megismerésének, a hazaszeretet, a nemzeti identitástudat erősítésének igényéről
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/512px-Magyar_hagyomanyorzo_huszarok_2013-ban.jpg)
Az írás egy 2023-ban végzett kis kutatást mutat be, amely a földrajztanítás-tanulás szemszögéből vizsgálja a kérdést, hogy hogyan lehet hagyományainkat, kultúránkat, nemzetünk értékeit a felgyorsult modern világban is megismertetni és megszerettetni a fiatalokkal.
A Google Earth közoktatásbeli használatának néhány lehetősége a szakirodalom tükrében
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Kiemelt_Havasy.png)
Az írás áttekintést ad a Google Earth oktatási célú használatáról készült tanulmányokból, majd azt vizsgája, hogy a tantervi követelmények és a technikai lehetőségek alapján ezekből mi valósítható meg a magyar köznevelésben a szakmódszertani ajánlások és a 21. századi kompetenciák fejlesztési elvei figyelembe vételével.
Programterv a magyar kultúra földrajzi tartalmakon keresztüli megismerésére
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/04/hungarian-173703_640.jpg)
A tanulmány olyan iskolai programokat mutat be, amelyek földrajzi tartalmakon keresztül segítik elő Magyarország kultúrájának megismerését. Néhány programtervet részletesen bemutat, megemlítve a kompetenciafejlesztésben betöltött szerepüket, valamint azt, hogy a földrajz hogyan jelenik meg bennük, és hogyan szolgálja a földrajzi ismeretek bővítését.
40 éves a földrajztanárképzés szombathelyi műhelye
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/1_abra_SEK-C-epulet-2-1024x647.jpg)
2024-ben negyven éves lesz a szombathelyi Földrajzi Tanszék. A négy évtized alatt összegyűlt tapasztalat a felsőoktatásban, azon belül a földrajztanárképzésben alkalmat kínál arra, hogy bemutassuk a bejárt utat, a működésünket meghatározó körülmények változását és azt, milyen válaszokat adtunk a tanárképzésben jelentkező kihívásokra.
Megőrizve megújítani – A földrajz érettségi vizsga új vonásai
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/359572656_51a00dc2a6_c.jpg)
A 2024. május-júniusi érettségi vizsgaidőszaktól kezdve megváltozik a földrajz érettségi vizsga tartalma és szerkezete. Az írás a legfontosabbnak ítélt újdonságokra szándékozik felhívni a pedagógusok és az érdeklődők figyelmét.
Új kihívások a földrajzoktatásban – Tantervek – 2020
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/IMG_20190924_102944-1024x569.jpg)
A tanulmány kiemeli azokat a változásokat, amelyek a 2020-as tantervi szabályozók megjelenése után meghatározzák a földrajzoktatás lehetőségeit. és felhívják a figyelmet a NAT bevezető, általános részében megfogalmazottakból adódó kihívásokra, kedvező és kedvezőtlen változásokra.
Ásvány- és kőzettani tudásszerzés terepen
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Furtner_3.png)
A tanulmány bemutat egy a tanulók ásvány- és kőzettani tudásának a terepen történő fejlesztésére irányuló koncepciót. Az elképzelés célja, hogy a diákok rendszerben tudjanak gondolkodni a természet élettelen anyagaival kapcsolatban, és azokra értékként tekintsenek.
A földrajztanítás szerepe az éghajlatváltozással kapcsolatos szemlélet alakításában
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/pexels-pixabay-221012-1024x683.jpg)
A Magyar Digitális Oktatásért Egyesület a TEDxDanubiával összefogva egy olyan programsorozatot hirdetett a 2018-19. tanévben középiskolás diákok számára, amelyen az őket érdeklő témákat (pl. éghajlatváltozás) mutatják be nemzetközileg is elismert szakemberek előadásain keresztül.
Térbeli tájékozódási készség fejlesztése a 9. évfolyamon
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Kepernyofoto-2024-05-31-11.35.58.png)
A bemutatott fejlesztő program célja, hogy a kognitív tudásépítés lépései fokozatosan valósulhassanak meg, és a diákokban rendszerszerű, értő tudás alakulhasson ki, illetve a gyakorlati feladatok segítségével megvalósuljon a valódi készségfejlesztés a téri tájékozódást illetően.