Ásvány- és kőzettani tudásszerzés terepen
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Furtner_3.png)
A tanulmány bemutat egy a tanulók ásvány- és kőzettani tudásának a terepen történő fejlesztésére irányuló koncepciót. Az elképzelés célja, hogy a diákok rendszerben tudjanak gondolkodni a természet élettelen anyagaival kapcsolatban, és azokra értékként tekintsenek.
Ötletek, gyakorlatok a kezdeményezőkészség és a vállalkozói kompetencia fejlesztésére a földrajztanításban
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/07/Vita-1024x643.png)
Az írás ötleteket ad és kidolgozott feladatokat mutat be, amelyek alkalmasak lehetnek a kezdeményezőkészség és a vállalkozói kompetencia fejlesztésére a 7–10. évfolyamos földrajztanítás keretében.
A gondolkodási készség fejlesztési lehetőségei földrajzi feladatokkal
![](https://geometodika.hu/wp-content/uploads/2024/05/Kepernyofoto-2024-05-31-11.35.58.png)
A földrajztanítás során nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyermekeket az élet több területén is használható tudással és képességgel vértezzük fel. Az intellektuális kompetencia elsajátítását segítik elő az alábbi feladatok.