A Google Earth közoktatásbeli használatának néhány lehetősége a szakirodalom tükrében

Az írás áttekintést ad a Google Earth oktatási célú használatáról készült tanulmányokból, majd azt vizsgája, hogy a tantervi követelmények és a technikai lehetőségek alapján ezekből mi valósítható meg a magyar köznevelésben a szakmódszertani ajánlások és a 21. századi kompetenciák fejlesztési elvei figyelembe vételével.
Az IKT-eszközökkel támogatott földrajztanulás néhány lehetősége

A tanulmány összegzi az IKT-alkalmazások középiskolai földrajztanításban való használatának tapasztalatait. Rövid felhasználói útmutatót ad a térképes programokhoz annak bemutatására, hogy a tanárnak milyen szintű IKT-kompetenciára van szüksége az egyes alkalmazások használatához, és azok által mely tanulói kompetenciák fejleszthetők.
A digitális kompetencia fejlesztési lehetőségei földrajzi projektben

A digitális kompetencia életen át fejlesztendő, ami alapozásának az iskolában kell megtörténnie, hogy a tanulók az iskolából kilépve az új berendezkedéshez ne csak igazodni tudjanak, hanem céltudatosan forgolódni is képesek legyenek benne. Ennek egyik lehetséges módja a projektben való tanulás.
Okostelefonok használata a földrajztanításban

Tanárként abban kell segíteni a digitális nemzedéket, hogy az okostelefon felhasználási lehetőségei közül a tanulásra való használat nagyobb arányú legyen. Meg kell ismertetni őket olyan applikációkkal, ötletekkel, amelyek a hatékony és az izgalmas tanulást lehetővé teszik.