Tanulási ösvények a földtani ismeretek élményszerű oktatásához egy középiskolai tehetséggondozó műhely példáján

A földtudományok oktatásában élményszerű, gyakorlatorientált lehetőségeket kell teremteni, amelynek révén a földrajztanításban közvetített ismeretek a közgondolkodás részévé válhatnak. Ez alapját jelenti a földtudomány iránti érdeklődés felkeltésének, amivel a jövő szakembereinek utánpótlása biztosítható. Az írás ennek egy jó gyakorlatát mutatja be.
KINECTO-MORPHO-lógia

A bemutatott technikai fejlesztés célja egy olyan kiterjesztettvalóság-rendszer létrehozása, amely alkalmas a térben előforduló felszíni formakincs valódi, háromdimenziós megismertetésére. Ezt a formakincset a tanulók aktív közreműködésével, a térképi megjelenítés eszköztárának segítségével egy térinformatikai megoldáson keresztül lefordítja sík, térképi felületre.