Egy kutatást mutatunk be, amely a matematikai kompetencia földrajzórai fejlesztési lehetőségeinek, a tanárok hozzáállásának, a tankönyvekben és a tantervekben megjelenő kapcsolatteremtés megvalósulásának megismerésére irányul.
Tanulmányok
A rovatban földrajz szakmódszertani elméleti tanulmányok, tudományos cikkek jelennek meg. Empirikus kutatási eredményeket, elméleti és szakirodalmi elemzéseket, esettanulmányokat és gyakorlatorientált témákat feldolgozó tanulmányokat egyaránt közöl. Kiemelt célja tudományos hátteret adni az alap- és középfokú földrajztanítás, valamint a felsőfokú földrajztanár-képzés szakmetodikai megújulásához. Esetenként egy módszertani műhely kutatási eredményeit tárja az érdeklődők elé vendégszerkesztő közreműködésével.
Panta rhei
A Szlánik-völgyben koncentráltan fordulnak elő földtani és felszínalaktani értékek. A Mănzalesti és Lopătari közötti völgyszakaszon tanulságos üledékföldtani, kőzettani, morfológiai jelenséggel találkozhatunk és betekintést kaphatunk a fejlődéstörténetébe.
A földtudományi sokféleség világnapja
A tanulmány alapos és szisztematikus áttekintést ad a geodiverzitás fogalmának kialakulásáról és az azzal kapcsolatos szemléletnek a változásáról, hogy a hozzá kapcsolód tevékenységek méltán felzárkózhassanak a biodiverzitáshoz.
Időjárási veszélyek és veszélyjelzések Magyarországon
A tanulmány áttekintést nyújt az időjárási kockázatokról és a hazai időjárásjelző, előrejelző rendszerekről. Az időjárási kockázatok és károk mérsékléséhez a figyelmeztetések, a háttér ismerete és a felelős emberi reagálás szükséges.
Kalandozás a földrajzi nevek között
A földrajzi nevek rengeteg ismeretanyagot adnak a tájról és az ott élő emberi közösségekről és azok változásáról. A tanulmány nyelvészeti, történelmi, térképészeti, kulturális és adminisztratív témák közül válogat a földrajzoktatás segítése érdekében.
Miként jelenik meg a tanár másik szakja a földrajz tanítása közben?
A földrajz különleges szerepet játszik a tantárgyak között, mert természet- és társadalom-tudományos gondolkodást is tanít. A témák tanárok által gondolt fontossági és preferenciális rangsorát befolyásolja, hogy mely más tárgyat tanítanak.
A földrajz és a történelem tantárgyak kapcsolata a köznevelési rendszer 7–10. évfolyamain
A tantárgyi tantervek összeállításakor figyelembe kell venni a kapcsolódó tantárgyak tananyagát és sorrendiségét azért, hogy egymásra épülhessenek és kiegészíthessék egymást az információk.
A Medves-vidék déli peremének homokkőképződményei
A tanulmány a Medves-vidék déli pereme homokkőképődményeinek változatos lepusztulásformáit mutatja be, ami terepi foglalkozás alapját képezheti, rányithatja a tanulók szemét a természet rejtett értékeire.
Miről árulkodnak a cseppkövek? – A barlangok világa
A barlangok legismertebb képződményei a cseppkövek, amelyek nagyon sérülékeny természeti értékek. A korszerű anyagvizsgálati módszerekkel keletkezésükről és korukról, keletkezésük éghajlati körülményeiről sok új ismeret szerezhető.
A migráció témájának tanítása
A tanulmány a nemzetközi migráció földrajztanításban való megjelenését vizsgálja két eltérő történelmi fejlődésű és társadalmi-politikai berendezkedésű országban, hazánkban és Angliában.