Az írás bemutatja a 2022 őszétől életbe lépő új tanárképzési rendszert. A könnyebb átláthatóság érdekében az új rendszert összeveti a jelenlegi helyzettel az osztatlan alapképzésben és a rövidciklusú ráképzési formákban egyaránt.
Módszertani műhely
Az elmúlt évtized soha nem látott gyors változást hozott a világban. Ha lépést akarunk tartani a világgal, követni kell a változásokat, alkalmazkodni kell a módosult igényekhez. Tudomásul kell venni, hogy az iskola ma már csupán egy helyszíne az információ- és ismeretszerzésnek. A tanár feladata már nem az ismeretek tömegének átadása, sokkal inkább az információhalmazban való eligazodás készségének fejlesztése, a tanulás képességének kialakítása. Az új szerep új, változatos módszereket igényel, változtatni kell az évtizedek alatt meggyökeresedett tanítási gyakorlaton. Meg kell találni azokat a munkaformákat, módszereket és iskolán kívüli lehetőségeket, amelyekkel a legjobb eredmény érhető el a földrajztanításban. A rovat célja, hogy bemutasson olyan módszertani elemzéseket, jó gyakorlatokat (kiemelten az kollaboratív és az online földrajztanítás-tanulásra), amelyek segítséget nyújthatnak pályakezdő és gyakorló földrajztanároknak a korszerű módszerek megismeréséhez és alkalmazásához.
Témafeldolgozás virtuális tárlattal
Az írásban bemutatunk egy a demográfiai világproblémákat országok példáján feldolgozó földrajzórát, amelyben a tanulók csoportokban, IKT-eszközökkel dolgoznak és fejlesztő értékelést végeznek.
Kaucsuk
Az írás a kaucsukfa nedvének kinyerési módját, valamint az azzal összefüggő gazdasági változást és a múlandó gazdagságot mutatja be egy thaiföldi ültetvény példáján.
Nemzetközi migráció – társasjáték
Az írás egy földrajzi társasjátékot mutat be, amely a nemzetközi migrációval kapcsolatban segít a fogalmi tisztázásban és élményszerű helyzetben fejleszti a tanulók empatikus készségét.
A bátorság jelképe
Az írás a Szír–Arab-árok pereméről a hátravágódó időszakos vízfolyások által levágott szigethegyek egyikét, a Maszadát és a tetején Heródes által építtetett katonai erődöt és kastélykomplexumot mutatja be.
A digitális kompetencia fejlesztési lehetőségei földrajzi projektben
A cikk elméleti áttekintést ad a digitális kompetencia fejlesztendő összetevőiről, majd 10. osztályos földrajz tananyaghoz kapcsolódó feladatokon keresztül ad hozzá segédanyagot a tanárok számára a projekttanulás keretei között.
Wanted! – Szökésben az energia
Az írás egy példát mutat be a projektalapú földrajzoktatásra a 11. évfolyamos természettudomány tantárgy keretein belül az energia témakörben. Célja a tanulók együttműködése a tanulási folyamatban.
Vizuális megjelenítés infografikákkal
Az írás néhány példán keresztül bemutatja az infografika mint információábrázolási műfaj felhasználási lehetőségeit a földrajztanulási folyamatban, elsősorban a tanulói gondolkodási készség fejlesztése szempontjából.
Interaktív intézménylátogatás a Kemenes Vulkánparkban
Az írás bemutatja a Ság-hegyi Kemenes Vulkánparkot, és közread egy komplexen kidolgozott, IKT-eszközök használatára épített foglalkozástervet elsősorban terepi földrajztanulási használatra.
Úszókertek
Mianmar második legnagyobb tavát, az Inle-tavat mutatja be röviden az írás. A tavak szegélyén cölöpökre épített falvak és a házak között mesterséges úszószigetek húzódnak, amelyeken a lakosság gazdálkodik.