HIDVÉGI MÁRTON
VR MAX, marton.hidvegi@gmail.com
A VR MAX Magyarország legnagyobb virtuális valóság játék- és élményközpontja a XV. kerületi Asia Centerben, ahol több, mint 340 négyzetméteren, a legmodernebb virtuális valóság (VR) eszközökkel felszerelve várja a virtuális valóság iránt érdeklődő gyerekeket és felnőtteket egyaránt.
A vállalkozás feltett szándéka, hogy az üzleti alapokon nyugvó szórakoztató tevékenység mellett oktatási jellegű projektekkel is foglalkozzon. E célból indítják el a „Virtuális földrajzóra” projektet, aminek keretében a VR MAX-ban felső tagozatos, illetve középiskolás diákok számára ingyenesen szervez virtuális túrákat a Google Earth VR program segítségével.
A Google Earth VR programban a tanulók pillanatok alatt eljuthatnak Földünk bármely szegletébe, és három dimenzióban csodálhatják meg Földünk természeti csodáit, építészeti nevezetességeit, miközben földrajz szakos tanárok által összeállított narratívát hallanak a látottakról. Ettől az élménytől azt reméljük, hogy fel tudjuk kelteni a diákokban a környezet- és természetismeret, valamint a földrajz iránti érdeklődést. A látogatás alkalmával az osztályok több virtuális túra közül is választhatnak.

Részletes információk
- Az ELTE TTK FFI Földrajztudományi Központ Földrajz szakmódszertani csoportjának közreműködésével kifejlesztett, adott korcsoportnak megfelelő tematikájú, narratívával ellátott, nemzeti kerettantervbe illeszkedő virtuális valóság túrák.
- 2019. december 31-ig ingyenes részvétel az egész osztály számára;
- Ajánlott korcsoport: 5-12. évfolyam.
- A várakozó gyerekek számára témába illő, játékos, interaktív feladatsorokat biztosítunk.
- Időtartam: létszámtól függően kb. 1-1,5 óra (tanulóként 15 perces virtuális túrák összesen 6-8 játékállásban).
- Maximális létszám: nincs maximálva – a még szabad időpontok függvényében tudjuk fogadni az osztályokat.
- Időpontok: 2019. szeptember 1-től hétköznaponként 10 és 16 óra között.
- Időpontfoglalás: +36 70 310 8500; foglalas@vrmax.hu
- Helyszín: Asia Center Nyugati szárny, 1. emelet (Budapest, Szentmihályi út 167-169.).
2019. szeptember 1-től elérhető virtuális túrák a VR MAX-nál
Földünk varázslatos tájai, avagy milyen tájakat köszönhetünk a víz, a jég, vagy a szél munkájának?
A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 7-8. osztályos tanulók
Helyszínek:
- Preikestolen (Norvégia) – a jég felszínformáló munkája
- Mazuri tóhátság, Jezioro Skarp tó (Lengyelország) – a jég felszínformáló munkája
- Praia da Corredoura, abráziós tengerpart 1. (Portugália) – a víz felszínalakító munkája
- Praia da Corredoura, abráziós tengerpart 2. (Portugália) – a víz felszínalakító munkája
- Ooa Aah Point, Colorado (Amerikai Egyesült Államok) – a szél felszínalakító munkája
- Monument Valley, The Mittens and Merrick Butte (Amerikai Egyesült Államok)
- Szahara
- Uluru (Ausztrália)

Földünk ámulatba ejtő nemzeti parkjai
A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 9-10. osztályos tanulók
Helyszínek:
- Fuji (Japán)
- Ha Long öböl (Vietnam)
- Valley of the Peaks (Kanada)
- Moraine Lake – Geysir (Izland)
- Godafoss (Izland)
- Mirador Base Las Torres (Chile)
- Mirador Cuernos (Chile)
- Grey-gleccser (Chile)
- Viktória vízesés (Zambia/Zimbabwe)
- Hill Inlet (Ausztrália)
- Nagy-korallzátony (Ausztrália)

Földünket érintő globális problémák
A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 9-10. osztályos tanulók
Helyszínek:
- Nanga Silat, Borneo (Indonézia) – ültetvények
- Nagy Korallzátony (Ausztrália) – éghajlatváltozás
- Rocinha nyomornegyed, Rio de Janeiro (Brazília) – népességrobbanás
- Burj Khalifa, Dubai (Egyesült Arab Emirátusok) – pazarló életmód
- Kern River Oil Field, Kalifornia (Amerikai Egyesült Államok) – ipar (nem megújuló erőforrások)
- Bingham Copper Mine, Utah (Amerikai Egyesült Államok) – ipar (nem megújuló erőforrások)
- Szíria (Száhel-öv) – élelmiszerhiány / vízhiány
- Juneau Icefield, Alaszka (Amerikai Egyesült Államok) – éghajlatváltozás
- Grey-gleccser (Chile) – éghajlatváltozás
Természet és társadalom különleges kapcsolata
A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 5-6. osztályos tanulók
Helyszínek:
- Darjeeling, Nyugat-Bengália (India) – teaültetvény
- Hoover-gát, Nevada/Arizona (Amerikai Egyesült Államok) – vízenergia
- Kreischberg-Rozenkranz síközpont (Ausztria) – turizmus
- Nizza, üdülőparadicsom (Franciaország) – turizmus
- San Jose Mine, Új-Mexikó (Amerikai Egyesült Államok) – ipar
- Blue Lagoon (Izland) – geotermikus energia
- Tengger Desert Solar Park (Kína) – napenergia
- Koppenhága Windfarm (Dánia) – szélenergia
- Kern River Oil Field, Kalifornia (Amerikai Egyesült Államok) – ipar
- New York, Tokió, Los Angeles, Golden Gate híd – népességrobbanás, városfejlődés
- Keukenhof, tulipánmező (Hollandia) – mezőgazdaság


A fényképek forrása: VRMAX, Google Earth VR