Hírek, események Módszertani műhely

Ingyenes virtuális földrajzórák iskolásoknak

HIDVÉGI MÁRTON

VR MAX, marton.hidvegi@gmail.com

A VR MAX Magyarország legnagyobb virtuális valóság játék- és élményközpontja a XV. kerületi Asia Centerben, ahol több, mint 340 négyzetméteren, a legmodernebb virtuális valóság (VR) eszközökkel felszerelve várja a virtuális valóság iránt érdeklődő gyerekeket és felnőtteket egyaránt.

A vállalkozás feltett szándéka, hogy az üzleti alapokon nyugvó szórakoztató tevékenység mellett oktatási jellegű projektekkel is foglalkozzon. E célból indítják el a „Virtuális földrajzóra” projektet, aminek keretében a VR MAX-ban felső tagozatos, illetve középiskolás diákok számára ingyenesen szervez virtuális túrákat a Google Earth VR program segítségével.

A Google Earth VR programban a tanulók pillanatok alatt eljuthatnak Földünk bármely szegletébe, és három dimenzióban csodálhatják meg Földünk természeti csodáit, építészeti nevezetességeit, miközben földrajz szakos tanárok által összeállított narratívát hallanak a látottakról. Ettől az élménytől azt reméljük, hogy fel tudjuk kelteni a diákokban a környezet- és természetismeret, valamint a földrajz iránti érdeklődést. A látogatás alkalmával az osztályok több virtuális túra közül is választhatnak.

Részletes információk

  • Az ELTE TTK FFI Földrajztudományi Központ Földrajz szakmódszertani csoportjának közreműködésével kifejlesztett, adott korcsoportnak megfelelő tematikájú, narratívával ellátott, nemzeti kerettantervbe illeszkedő virtuális valóság túrák.
  • 2019. december 31-ig ingyenes részvétel az egész osztály számára;
  • Ajánlott korcsoport: 5-12. évfolyam.
  • A várakozó gyerekek számára témába illő, játékos, interaktív feladatsorokat biztosítunk.
  • Időtartam: létszámtól függően kb. 1-1,5 óra (tanulóként 15 perces virtuális túrák összesen 6-8 játékállásban).
  • Maximális létszám: nincs maximálva – a még szabad időpontok függvényében tudjuk fogadni az osztályokat.
  • Időpontok: 2019. szeptember 1-től hétköznaponként 10 és 16 óra között.
  • Időpontfoglalás: +36 70 310 8500; foglalas@vrmax.hu
  • Helyszín: Asia Center Nyugati szárny, 1. emelet (Budapest, Szentmihályi út 167-169.).

2019. szeptember 1-től elérhető virtuális túrák a VR MAX-nál

Földünk varázslatos tájai, avagy milyen tájakat köszönhetünk a víz, a jég, vagy a szél munkájának?

A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 7-8. osztályos tanulók

Helyszínek:

  • Preikestolen (Norvégia) – a jég felszínformáló munkája
  • Mazuri tóhátság, Jezioro Skarp tó (Lengyelország) – a jég felszínformáló munkája 
  • Praia da Corredoura, abráziós tengerpart 1. (Portugália) – a víz felszínalakító munkája 
  • Praia da Corredoura, abráziós tengerpart 2. (Portugália) – a víz felszínalakító munkája 
  • Ooa Aah Point, Colorado (Amerikai Egyesült Államok) – a szél felszínalakító munkája
  • Monument Valley, The Mittens and Merrick Butte (Amerikai Egyesült Államok)
  • Szahara  
  • Uluru (Ausztrália)

Földünk ámulatba ejtő nemzeti parkjai

A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 9-10. osztályos tanulók

Helyszínek:

  • Fuji (Japán)
  • Ha Long öböl (Vietnam)
  • Valley of the Peaks (Kanada)
  • Moraine Lake – Geysir (Izland)
  • Godafoss (Izland)
  • Mirador Base Las Torres (Chile)
  • Mirador Cuernos (Chile)
  • Grey-gleccser (Chile)
  • Viktória vízesés (Zambia/Zimbabwe)
  • Hill Inlet (Ausztrália)
  • Nagy-korallzátony (Ausztrália)

Földünket érintő globális problémák

A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 9-10. osztályos tanulók

Helyszínek:

  • Nanga Silat, Borneo (Indonézia) – ültetvények
  • Nagy Korallzátony (Ausztrália) – éghajlatváltozás
  • Rocinha nyomornegyed, Rio de Janeiro (Brazília) – népességrobbanás
  • Burj Khalifa, Dubai (Egyesült Arab Emirátusok) – pazarló életmód
  • Kern River Oil Field, Kalifornia (Amerikai Egyesült Államok) – ipar (nem megújuló erőforrások)
  • Bingham Copper Mine, Utah (Amerikai Egyesült Államok) –  ipar (nem megújuló erőforrások) 
  • Szíria (Száhel-öv) – élelmiszerhiány / vízhiány
  • Juneau Icefield, Alaszka (Amerikai Egyesült Államok) – éghajlatváltozás
  • Grey-gleccser (Chile) – éghajlatváltozás

 Természet és társadalom különleges kapcsolata

A kerettanterv alapján különösen ajánlott korcsoport: 5-6. osztályos tanulók

Helyszínek:

  • Darjeeling, Nyugat-Bengália (India) – teaültetvény
  • Hoover-gát, Nevada/Arizona (Amerikai Egyesült Államok) – vízenergia
  • Kreischberg-Rozenkranz síközpont (Ausztria) – turizmus
  • Nizza, üdülőparadicsom (Franciaország) – turizmus
  • San Jose Mine, Új-Mexikó (Amerikai Egyesült Államok) – ipar
  • Blue Lagoon (Izland) – geotermikus energia
  • Tengger Desert Solar Park (Kína) – napenergia
  • Koppenhága Windfarm (Dánia) – szélenergia
  • Kern River Oil Field, Kalifornia (Amerikai Egyesült Államok) – ipar
  • New York, Tokió, Los Angeles, Golden Gate híd – népességrobbanás, városfejlődés
  • Keukenhof, tulipánmező (Hollandia) – mezőgazdaság

A fényképek forrása: VRMAX, Google Earth VR

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük